Nettlappen AS

Nordmenn lærer svensker å kjøre bil

Pressemelding   •   okt 27, 2010 08:54 CEST

Nettlappen AS blir internasjonale og lanserer nå sitt "Teorikurs på nett" for førerkortkandidater i Sverige under korkortsboxen.se. I Norge har flere tusen ungdommer allerede tatt kurset for å bestå teoriprøven på Trafikkstasjonen, og nå får altså "söta bror" tilgang til den nettbaserte opplæringen i Sverige.

- Situasjonen i Sverige er ganske lik den vi har i Norge. Det er mange aktører som tilbyr nettbaserte tester og teoriprøver, men ingen som tilbyr et komplett, nettbasert  undervisningsopplegg for dem som skal ta førerkort klasse B, sier daglig leder i Nettlappen AS, Henning Reme.

Utviklingen av det svenske kurset har vært et samarbeid mellom Nettlappen AS og samarbeidspartneren Carro AB i Malmø.  - Deres lange erfaring innen trafikkopplæringsbransjen og at de allerede er en aktør med liknende nettbaserte kurs var viktig for oss da vi søkte etter en samarbeidspartner i Sverige, sier Henning Reme.

Selv om forskjellene i trafikksystemet mellom Norge og Sverige er ikke så store har det vært et omfattende utviklingsprosjekt for Nettlappen AS. I tillegg til utvikling av omlag 60 nye 3D-animasjoner og over 150 nye illustrasjoner, er også all tekst lest inn med svensk tale.

Korkortsboxen.se har Nettlappens "motor" og undervisningsmateriell som fundament, men skal markedsføres og driftes av den svenske partneren. Nettlappen vil selvfølgelig bidra med erfaringer fra nettbasert markedsføring og salg i Norge i startfasen, men målet er at dette skal bli et selvstendig, svensk konsept.

Målgruppen er både ungdommer som holder på med trafikkopplæringen og trafikklærere som ønsker et solid pedagogisk undervisningsverktøy i klasserommet.

- Her hjemme i Norge merker vi en jevn økning i nye kursdeltakere som har oppdaget fordelene ved å ta et slikt kurs på nettet, så vi regner med dette også vil bli en suksess i Sverige, sier Reme.

Nettlappen AS er ledende innen nettbasert trafikkopplæring for førerkort klasse B i Norge. På nettlappen.no tilbys nettbasert teorikurs med interaktive oppgaver, teoriprøver og 3D-animerte trafikksituasjoner av høy kvalitet.