Holiday Autos Nordic

Nordmenn leier mer bil

Pressemelding   •   mar 05, 2012 14:59 CET

Til tross for et turbulent marked og en usikker økonomi økte holiday autos, verdens største formidler av leiebil, i fjor sin omsetning på det norske markedet med 33 prosent.

- En årsak kan være at flere og flere nordmenn søker etter unike steder og nye opplevelser i ferien, og da blir leiebilen viktig, sier Tonje Engebretsen, country manager for holiday autos i Norge.

- Dessuten er vi et stort globalt selskap som har kunnet presse leiebilprisene på ulike destinasjoner og i tillegg har vi fått hjelp av en sterk valuta som har gjort det billigere å leie bil i eurolandene.

Selskapet har også bevisst satset på å øke tydeligheten og forenkle leiebilprosessen, dels gjennom tydelige avtaler og totalpriser og dels gjennom å forenkle bestillingsprosessen.  Hjemmesiden har fått spesiell fokus med avansert brukervennlighetstesting som har resultert i forbedret bestillingsrutiner.

- Nettet er vår mest populære kanal og det har vært viktig for oss å sikre at alle uavhengig av datakunnskaper raskt og enkelt skal kunne gjøre en bestilling, sier Tonje Engebretsen.

Holiday autos har i løpet av året som har gått feiret 20-års jubileum i Norden. En rekke kampanjetilbud ble gjennomført og selskapet presenterte informasjon om hvordan leiebilprisene har endret seg siden starten i 1991.

- Det var utrolig morsomt å kunne vise at det faktisk har blitt billigere å leie bil i 2011 sammenlignet med da vi startet i 1991, sier Tonje Engebretsen.

- Jubileumsåret ble feiret med at vi ble valgt som det beste bilutleieselskapet i Danmark, det føles som en fantastisk ære.

Selskapet ser nå med frem til salgsåret 2012 og har allerede begynt arbeidet med å tydeliggjøre selskapets konkurransefordeler som for eksempel kundeservice på samtlige nordiske språk og totalpriser når du bestiller.

- Nå vil vi få enda flere nordmenn til å se fordelene med å leie bil i ferien og vi ser frem til et like vellykket 2012, sier Tonje Engebretsen

! Please note that this is a revised version of the press release, first published on the 14th of february, 2012.

holiday autos
holiday autos er verdens største leiebilformidler med leiebiler på flere enn 5000 destinasjoner rundt omkring i verden. I Norden finnes holiday autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Holiday autos er et heleid datterselskap av holiday autos international som eies av Sabre Holdings, et av verdens største reiseselskap. www.holidayautos.no