Ving Norge AS

Nordmenn og dansker er søte, mens svenskene er langt saltere.

Pressemelding   •   jul 11, 2012 16:00 CEST

Når vi skandinaver skal ut på reisefot, unner vi oss gjerne noe ekstra. For mange er taxfree-shopping en like viktig del av reisen som å ha passet i orden. Skandinaver er like på mange områder, men har forskjellig smak i taxfree-varer. Nordmenn og dansker liker det søtt, mens svenskene skal ha det salt.

Aller helst kjøper vi parfyme, hudpleieprodukter, godteri og alkohol, men også smykker og klokker er på vei opp. Dette viser Vings toppliste over de mest populære taxfree-varene fra vårt eget flyselskap Thomas Cook Airlines Scandinavia.

Thomas Cook Airlines Scandinavia har over 900 produkter og når svensker, dansker, nordmenn og finner skal reise på ferie tar de gjerne på seg spanderbuksene. Allikevel skiller kjøpsmønsteret seg noe, først og fremst når det gjelder alkohol. Svenskene foretrekker whiskey, mens dansker og finner foretrekker dyrere konjakk. Nordmenn derimot foretrekker kaffelikører som Baileys og den klassiske jaktdrammen Jägermeister. Topp 5 listen for norske gjester

Alkohol

• Balieys
  • Jägermeister
  • Baron Otard VSOP
  • Bache-Gabrielsen
  • Remy Martin

Konfekt

• Toffifee
  • M&M
  • Peanuts
  • Mixed Minis
  • Wrigleys
  • After Eight

Vings taxfree-butikk – billigst i år igjen!

Hvert år sammenligner Dine Penger priser i ulike taxfree-butikker. I år har de sjekket prisene på 30 populære produkter i taxfree-butikkene på Gardermoen og forhåndsbestilte taxfree-varer til charterturen. Nok en gang stikker Vings taxfree butikk, Airshoppen av med seieren som den billigste taxfree-butikken. Dette burde være gledelig nytt for våre kunder, som dermed ikke bare får et strålende utvalg, men også de aller beste prisene.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 150 reisemål i 33 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 78 ansatte (årsverk) og ca. 400.000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.