Eniro

Nordmenn på bilferie – legger katten inn på kattepensjonat

Pressemelding   •   jun 28, 2013 10:40 CEST

Søk på Gule Sider i juni viser at sommerferien er i gang og at mange nordmenn planlegger bilferie i sommer. Søk etter veibeskrivelser, kjøreruter, kart og campingplasser øker kraftig sammenlignet med måneden før. Det samme gjelder søk etter kattepensjonat, så det kan se ut til at katten ikke får være med på ferie.

- Vi ser tydelige trender fra måned til måned i søk som gjøres på Gule Sider, da man søker etter det man trenger i nærheten, her og nå. Skoleferien er i gang og mange er nå på vei til feriedestinasjonen, sier Håvard Skaug, leder for Gule Sider.

Søk som øker mest på Gule Sider i juni:

1. Veibeskrivelse
  2. Produksjon
  3. Apotek1
  4. Bygg
  5. Campingplasser
  6. Kart
  7. Kattepensjonat
  8. Sas
  9. Kjørerute
  10. Bygningssnekkere og tømrere
Mest søkt hittil i år i Gule Sider-appen:
  1. Restauranter
  2. Frisør
  3. Pizza
  4. Hoteller
  5. Apotek
  6. Taxi
  7. NAV
  8. Campingplasser
  9. Takeaway
  10. Kjøpesentre

For mer informasjon, kontakt:Håvard Skaug,  leder for Gule SiderMob 991 59 967 / havardatle.skaug@eniro.com
Renate Morken, presseansvarlig Eniro NorgeMob 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.