Nordmenn tror på gullfest på hjemmebane

Pressemelding   •   feb 18, 2011 15:39 CET

Nordmenn er svært optimistiske før VM på ski i Oslo og tror på åtte gullmedaljer, ifølge en undersøkelse gjennomført av Norstat på vegne av Gullvekten.no.

Ski-VM starter i Oslo 23. februar, og totalt deles det ut 21 gullmedaljer i øvelsene langrenn, hopp og kombinert.

Nordlendingene er de mest optimistiske og tipper Norge tar hele ni gullmedaljer totalt. De unge har også mer tro på VM-gull enn de eldre. I aldersgruppen under 30 år tror respondentene i gjennomsnitt på 9,2 gull, mens de over 50 tror på 7,8 gull i gjennomsnitt.

Sist gang VM på ski ble arrangert, i tsjekkiske Liberec, toppet Norge medaljestatistikken med fem gull, foran USA som tok fire gull. Den gang var det de norske langrennsherrene som sørget for samtlige gull til Norge.

I Oslo-VM er det igjen knyttet store knyttet til forventninger til langrennsherrene, men også de norske kvinnene, med Marit Bjørgen i spissen, har håp om gullmedaljer. Norge har også gullmuligheter  i kombinert og hopp.

I Liberec ble det delt ut 20 gullmedaljer. Nytt på programmet i år er at hopp for kvinner også er en medaljeøvelse, slik at det totalt kjempes om 21 gullmedaljer.

Vinn ekte gull

I forbindelse med VM-arrangerer Gullvekten.no en tippekonkurranse der deltakerne kan vinne en VM-medalje i ekte gull. Det eneste man trenger å gjøre er å gå inn på Gullvekten.no og registrere hvor mange gull man tror Norge tar.

- VM på Ski på hjemmebane opptar hele det norske folk, og vi ønsker å engasjere gjennom å gi ekte gullmedaljer som inneholder en unse 14 karat gull i premie, sier Hans Axel Jahren i Gullvekten.no

_______________________________________________________________

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Hans Axel Jahren, gullvekten.no.

mobil: 95555566, E-post:haj@gullvekten.no

Om Gullvekten

Gullvekten er et selskap hvor det er mulig å sende ditt gamle gull i posten og få penger overført til din bankkonto. Alt gull som sendes inn blir veier og vurdert av Sigmund Espeland AS, med mer enn 40 år erfaring i bransjen. Kundene får 70 prosent av den til enhver tid gjeldende pris for gull betalt rett inn på konto. Gullvekten ble etablert i 2009,og eies 50/50 prosent av Aurarius AS og Sigmund Espeland AS.

Om Konkurransen

Du kan tippe på gullvinnere helt frem til torsdag 24. februar kl. 1330. Da går startskuddet for de første medaljeøvelsene, langrenn sprint for menn og kvinner.  De 10 vinnerne av den ekte gullmedaljen trekkes ut søndag 6. mars, blant dem som har tippet riktig antall gullmedaljer til Norge. Vinnerne vil bli offentliggjort på Gullvekten.no