TUI Norge

Nordmenn vil bort fra gråværet: Salgsrush etter augustreiser

Pressemelding   •   jul 31, 2012 13:00 CEST

Mens sommeren lar vente på seg i store deler av landet, pakker solhungrige nordmenn kofferten og rømmer landet. Og den dårlige sommeren får folk til å rushe etter sol også etter skoleferien.
- De to siste ukene har salget av reiser med utreise i august og september ligget på det dobbelte av hva vi solgte i samme periode i fjor. Alle gråværsdagene her hjemme har fått nordmenn til å drømme seg til varmere strøk.  Mange er ivrige etter å bytte ut regntøy og paraply med badebukse og solhatt, sier informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås i Star Tour.

For de som kan utsette ferien med et par uker, er det også penger å spare.
- Fra midten av august får nordmenn mye ferie for pengene, og man kan sikre seg sol og sommer for under 1300 kroner, sier Irgens Ertsås.

Også vintersalget er på vei oppover hos Star Tour. Nærmere én av tre vinterreiser er allerede solgt hos reisearrangøren.

Priseksempler i august fra Oslo:
Fly + hotell (uspesifisert) fra;

Kreta    16/8    en uke    1298,-
Kypros    20/8    en uke    1298,-
Tyrkia    24/8    en uke    1298,-

Bilder kan lastes ned her

Kontaktinformasjon:
Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.