Ving Norge AS

Nordmenn vil ha Mallorca og hotell for voksne neste sommer!

Pressemelding   •   aug 29, 2012 16:00 CEST

Kl 12.00 28. august var det salgsstart for sommeren 2013 på ving.no. Det var det mange nordmenn som var klar over! Det er nesten ett år til neste sommer, men 28. august kokte det på ving.no. Vi opplevde en økning på ca 10 % fra fjorårets salgsstart, så nordmenn er tydelig lei av norsk sommer med regnfulle og kalde dager. Nå vil de sikre seg sol i syden. Solsikre Mallorca og Tyrkia utpeker seg som favoritter også neste sommer, men alle på topp 5 er velkjente sydenfavoritter sier salgsdirektør Marie-Anne Zachrisson.

Det var konsepthotellene som var de mest populære. Hele 79 % av de som valgte å kjøpe sommerferien 2013 i går valgte et Sunwing, SunGarden eller Sunprime hotell.

Våre hotell for voksne, Sunprime Resorts, økte med hele 102 % fra fjoråret og dermed doblet vi Sunprime-salget. Så det er tydelig at dette har falt i smak hos mange nordmenn.

En trend vi så i går, er at det ikke lenger holder med to ukers solferie for nordmenn. Veldig mange booket 3-4 uker avslutter Zachrisson.

Bestillingene viser at østlendingene er mest lei dårlig vær og var der de ivrigste feriebestillerne, men Stavanger, Bergen, Trondheim og Evenes ligger ikke langt bak.

Topp 5 destinasjoner sommeren 2013!

1. Mallorca
  2. Tyrkia
  3. Rhodos
  4. Chania, Kreta
  5. Kypros

Topp 5 avreiseflyplass:

1. Oslo
  2. Stavanger
  3. Bergen
  4. Trondheim
  5. Evenes

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 150 reisemål i 33 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 78 ansatte (årsverk) og ca. 400.000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.