Norges Kampsportforbund

Norge imponerte i Word Master Games med å vinne gull, sølv og bronse i Taekwondo

Pressemelding   •   aug 10, 2013 12:15 CEST

Norge imponerte i World Master Games ”Voksen-OL” som ble arrangert i Torino i Italia med å vinne gull, sølv og bronse i Taekwondo. Totalt deltar det over 20.000 deltakere i 30 forskjellige idretter  i World Master Games som er i regi av den internasjonale Master Games Association (IMGA) som er
anerkjent av Den internasjonale olympiske komité (IOC).

Nico Momen fra Tojang Taekwondo klubb i Oslo vant gull i klassen herrer +45 kilo i klassen pluss 80 kilo i klassen elite etter at han vant finalen hele 14-2 over Soyefe Adekunle fra Storbritannia. Master
Nico Momsen kommer opprinnelig fra Iran hvor han blant annet har vært kaptein på det iranske landslaget. Nico har tidligere vunnet en rekke internasjonale medaljer. Blant annet har han bronse
fra VM.

Richard Von Wyman fra Grorud Taekwondo klubb vant sølv i klasse +45 kilo i klassen pluss 80 kilo i klassen fritid etter han tapte finalen mot Taoye fra Tyskland. Rehman Moghal fra Tøyen Taekwondo klubb vant bronse i klassen +35 kilo i klassen -68 kilo elite etter at han tapte mot Lennart Theilgaard fra Danmark som vant sølv i klassen.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.