Boots apotek

Norges største apotek åpner i Bergen

Pressemelding   •   sep 27, 2014 12:05 CEST

- Med hele 600 kvadratmeter får vi muligheten til å gi kundene en helt ny opplevelse av hva et apotek kan være, sier administrerende direktør Margrethe Sunde i Boots Norge. Innovasjon står i høysete og vi tør å prøve nye ting! Sterk på helse og sterk på velvære og skjønnhet, slik kundene våre sier at de ønsker. Inspirert av Boots UK og tilpasset det norske markedet. Og dette er bare begynnelsen!

På Oasen senter i Bergen tilbyr Boots apotek kundene et apotek som er delt inn i soner, alt etter hvilket behov kunden har - hva slags produkter kundene ønsker å kjøpe, eller hvilke helsetjenester de ønsker å få utført. Boots apotek Fyllingsdalen på Oasen blir banebrytende på service og helsetjenester. Vi utvikler og utfordrer med alt fra ammerom til føflekksjekk, neglebar til kolesterolmåling, hudanalyse til robot for legemidler. For å gjøre det bedre for kundene våre å navigere og la seg inspirere, tror vi på å dele apoteket i helsedelen og velværedelen.

-  Helse og velvære er viktige pilarer i våre Boots apotek. Vi tror på å markere et tydelig skille mellom helse og velvære for å gjøre det mer spennende og lettere for kundene å finne frem sier Sunde.

Kjernevirksomheten i våre apotek er reseptene og legemidlene. Adm.dir og farmasøyt Margrethe Sunde er stolt over at Boots apotek i Fyllingsdalen innfører en langt raskere måte å ekspedere resepter på. En kompakt lagerrobot henter fram legemidlene kunden skal ha. Mens roboten jobber, får farmasøyten bedre tid til det viktigste – nemlig veiledning om riktig legemiddelbruk.

-  Apoteket på Oasen har ligget her siden 1971 og har vokst seg travelt og stort. Det har vært viktig for oss å gi kundene våre bedre service og raskere reseptekspedisjon når vi har forberedt nyåpning. Boots Fyllingsdalen har stort lager og er alltid leveringsdyktig i motsetning til små nye apotek sier, apoteker Gisle Solhaug.

Når man kommer til Norges største apotek møter man to soner, en grønn og en rosa. Grønt forteller at man kommer til helseavdelingen. Her tilbyr apoteket reseptekspedisjon og et mangfold av kvalitetssikrede og attraktive helsetjenester: Føflekkskanning, kolesterolmåling, blodsukkermåling, tarmkrefttest, klamydiatest og legemiddelsamtaler.

-  I den rosa velværeavdelingen tilbyr apoteket hud- og kroppspleieprodukter, makeup og faglig veiledning fra hudpleiere og makeup artister. Apotek har en unik rolle i veiledning rundt hud og sminke for å sikre trygge og gode produkter til folk flest – men i særdeleshet til de med allergier og sensitiv hud, nyopererte og syke og ikke minst unge jenter som bør bruke trygge produkter som likevel ikke er dyre. Avdelingen tilbyr også et eget stellerom til foreldre som kommer med barn. Tilbudet er det aller første i sitt slag på et apotek i Norge sier Sunde.

I velværeavdelingen tilbyr Boots hudpleie, make-up og manikyr. Boots har lang tradisjon for utvikling av egne, sterke merkevarer innen kroppspleie og kosmetikk som No7, Botanics, Soltan og Seventeen. Disse er utviklet etter farmasøytiske prinsipper med god dokumentasjon og til gode priser.  I tillegg er hyllene på Oasen utvidet med mange kjente merker som Soap and Glory, MaxFactor, IsaDora, Maybelline, L'oréal Paris, Dermablend fra Vichy, La Roche Posay Make-up og unik bredde fra Essie.

Boots apotek Fyllingsdalen har 16 ansatte. Fem av dem er farmasøyter og fire er hudpleiere og makeup artister. Gisle Solhaug er apoteker og daglig leder.

Boots Norge AS har 150 apotek i 18 fylker. 1.500 helsepersonell og hudpleiere tilbyr faglig rådgivning og veiledning innen helse og velvære. Boots Norge eies av Alliance Boots og er fra 2015 en viktig del av verdens største apotekkjede sammen med Walgreens i USA. Alliance Boots driver i dag apotek i 27 land med 120.000 ansatte. Boots har lang tradisjon for å utvikle egne merkevarer innen legemidler, hud- og kroppspleie og kosmetikk og ble grunnlagt av Jesse Boots for over 160 år siden.