Kvarndammen

Norsk nettauksjon tilbyr kvalitetssikret bruktimport

Pressemelding   •   mar 10, 2015 09:31 CET

Nå kan bilkjøpere for første gang handle attraktive tyske bruktbiler på norsk nettauksjon. KVD gir kjøperne alle fordeler ved bruktimport fra Europas største bilmarked, med norsk tilstandsrapport og reklamasjonsrett på kjøpet.

KVDs importauksjon er den første i sitt slag i Norge.

- Prosessen er like enkel og trygg som ved kjøp av norske bruktbiler. Kjøperne behøver ikke å forholde seg til kostnader og avgifter forbundet med import. Budet du legger inn i nettauksjonen gjelder bilen ferdig levert og kjøreklar i Norge, sier Vegard Lunde, daglig leder i KVD Norge.

Hver enkelt bil er nøye testet og beskrevet av KVDs egne testere på plass i Tyskland.

- Vi er svært opptatt av at det bilene som vi selger holder nivået som norske bilkjøpere krever. Derfor tar vi fullt reklamasjonsansvar i henhold til norsk kjøpslov på alle bilene vi importerer fra Tyskland, sier Ulrika Drotz Molin, administrerende direktør i KVD.

Ved å tilby tyske importbiler utvider KVD sitt tilbud med et større utvalg av attraktive, nyere familiebiler og biler i «premiumsegmentet». Tyskland er Europas største bilmarked med et unikt utvalg av nyere bruktbiler av høy kvalitet.

Høye forventninger
Det økte utvalget, kombinert med KVDs enkle og trygge kjøpsprosess, gjør at selskapet forventer stor interesse fra markedet for det nye importtilbudet.

- Vi mener at vi med vår teknologiske plattform og posisjon i markedet vil effektivisere prosessene rundt bruktbilimport, og gjøre dette tilbudet svært attraktivt for norske bilkjøpere. Kombinasjonen av enkelhet, trygghet og svært attraktive priser sammenliknet med alternative former for import, gjør at vi har høye forventninger når vi nå annonserer vår første importauksjon, sier Vegard Lunde, daglig leder i KVD Norge.

Bruktimport utgjorde om lag 5% av det totale bruktbilsalget i fjor, viser tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OVF). Blant de mest bruktimporterte modellene toppet Nissan Leaf i 2014, etterfulgt av BMW 5-serie, Mercedes Benz E-klasse og Volkswagen Golf.

KVD er Nordens største uavhengige, nettbaserte markedsplass for brukte biler. Selskapet ble etablert i Sverige i 1991, og selger over 25.000 personbiler og 5.000 maskiner og tunge kjøretøy via sin markedsplass kvd.se. I konsernet inngår også Sveriges største vurderingsside www.bilpriser.se.

KVD har ca. 200 ansatte og er representert på 18 steder i Sverige. Fra høsten 2012 er selskapet også representert på Løren i Oslo. KVD eies av Private Equity- konglomeratet Ratos, som blant annet også eier selskap som Jøtul, Arcus-gruppen, SB Seating (tidl. HÅG) og Bisnode.

www.kvdnorge.no