Samport

Norsk taxiselskap velger svensk betalingsløsning

Pressemelding   •   sep 09, 2014 10:03 CEST

Svenske Samport leverer betalingsløsninger til Taxi Stockholm og Taxi Helsinki. Nå velger også flere norske taxiselskaper å tegne avtale med Samport. I samarbeid med taksameterselskapet Structab skal 2700 betalingsterminaler leveres il blant annet Drammen Taxi og Trønder Taxi.

Samport har blant annet spesialisert seg på å utforme og skreddersy betalingsløsninger for taxibransjen. Fra før er både Taxi Stockholm og Taxi Helsinki på kundelisten. I samarbeid med taksameterselskapet Structab har Samport nå tegnet avtale med den norske teknikkleverandøren Internett Trafikk Formidling, ITF. Sammen har de som mål å levere 2700 terminaler og tilhørende betalingsløsning til blant annet Trønder Taxi, Drammen Taxi, Taxisentralen AS (Fredrikstad og Sarpsborg) og Hurum og Røyken Taxi.

– I en taxi er det spesielt viktig at betalingene fungerer slik de skal og er raske å gjennomføre. Takket være det nære samarbeidet med Structab kan vi nå levere den driftssikre betalingsløsningen som ITF og deres medlemmer lenge har vært på jakt etter. Det er vi alle svært godt fornøyde med, sier Mikael Hedlöf, adm.dir. i Samport.

Betalingsløsningen er tett integrert med taksameterplattformen MegTax, som er utviklet og levert av Structab.

– Samport er en leverandør med god kunnskap om betaling i taxibransjen. Sammen med Structabs taksameterplattform får vi nå en betalingsløsning som er tilpasset dagens behov, samtidig som den er rustet for fremtiden. Både sjåfører og passasjerer stiller høye krav til smidige betalinger i taxien. Det kommer vår nye betalingsløsning å leve opp til, sier Grethe Pedersen, adm.dir i ITF.

I april ble den første delen av samarbeidet innledet, med installasjon av cirka 1000 terminaler i bilene hos Trønder Taxi, Drammen Taxi, Taxisentralen AS (Fredrikstad og Sarpsborg ) og Hurum og Røyken Taxi. Neste etappe startes i løpet av høsten.

Les mer om ITF her; www.itf-as.no

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Mikael Hedlöf, administrerende direktør, Samport
Telefon: 070-283 76 28. E-post: mikael.hedlof@samport.com

Grete Pedersen, adm.dir. i ITF
Telefon: +47 91707491. E-post: gpe@itf-as.no

Sikre og kundetilpassede kortbetalingsløsninger
Siden starten i 2003 har Samport utviklet og solgt kortbetalingsløsninger og terminalprodukter for både små og store selskaper. Med høy sikkerhet samt kundetilpasset og brukervennlig teknikk har selskapet blitt en av de ledende leverandørene av kortbetalingssystemer på det nordiske markedet. Samport har 50 engasjerte medarbeidere og mer enn 10 000 kunder innenfor restaurant, butikk, transport, hotell og e-handel. Samport har kontor i Stockholm, Halmstad og Oslo. Besøk oss gjerne på www.samport.no.

Om ITF

ITF, Internett Trafikk Formidling AS, er et heleid datterselskap av Taxus Norge AS.
Selskapet har leverer og drifter komplette tekniske løsninger for taxivirksomhet.  ITF leverer løsninger for taksameter, turformidling og betaling til taxibransjen, i samarbeid med anerkjente samarbeidspartnere. 11 taxiselskaper med cirka 2700 drosjer er tilknyttet ITF.