MottiMotti AS

Norske MottiMotti AS lanserer ordspillet DICTO™ i November

Pressemelding   •   nov 04, 2011 15:15 CET

DICTO™, et enkelt ordspill hvor hovedmålet er å skape opp til syv-bokstavers ord på kortest mulig tid. For å si det enkelt, skap lange ord på raskest mulig tid og oppnå høyest mulig poengsum.

Spillet er det første egenproduserte spillet fra MottiMotti AS, et digitalt interaktivt byrå med hovedkontor i Oslo.

«MottiMotti har levert spill og digitale kampanjer for sine kunder siden oppstarten i 2010, men DICTO™ er det første av flere spill som nå leveres av selskapet selv», sier Lasse Eriksen Bjørseth, kreativ leder i MottiMotti AS.

DICTO™ gjør det gøy å leke med ord!

DICTO inkluderer bonusrunder og taktiske utfordringer. Det er et typisk bli avhengig på bussen spill, med en hårfin balanse mellom et dårlig resultat og suksess. DICTO kan spilles på tre forskjellige måter, 10- og 25-runders spill samt survival mode, som er basert på “sudden death” prinsippet. Hvert spill avsluttes med resultatstatistikk som kan deles på Twitter og Facebook. DICTO™ er integrert med Game Center med “High Score” og “Achievements” for hvert spill-modus.

DICTO lanseres med hele 9 ordbøker på 7 forskjellige språk. Dette inkluderer Norsk bokmål, Nynorsk, Svensk, Italiensk, Nederlandsk, Fransk, Tysk, britisk- og amerikansk-engelsk.

«Vi er veldig fornøyd med å levere med så mange ordbøker, ekstra gøy er det med Nynorsk ordbok. Det må jo være en av de få spillene i verden som leveres med støtte for Nynorsk», sier Thomas Skavhellen, salgs & markedsansvarlig i MottiMotti AS.

DICTO™ Slippes på iPhone i November 2011

«Ventetiden er snart over og vi gleder oss til å sende DICTO™ til App Store, det blir gøy å lansere noe eget, sier Lasse Eriksen Bjørseth». DICTOsendes til App Store i midten av November og vil være klar til nedlasting i løpet av uke 47/48.

DICTO™ vil være gratis for nedlasting i App Store med muligheter for å oppgradere til Premium, som blant annet inkluderer alle ordbøker, detaljert statistikk og bonusspillet “Guess The Word”.

En Android versjon samt multiplayer muligheter er under utvikling.

Følg DICTO™ på Facebook: http://facebook.com/DictoGame og Twitter: http://twitter.com/DictoGame

For mer informasjon eller kommentarer:
Thomas Skavhellen, Sales & Marketing Coordinator, thomas@mottimotti.com, +47 90 74 73 31 Lasse Eriksen Bjørseth, Partner & Kreativ Leder, lasse@mottimotti.com, +47 977 66 876

MottiMotti AS
Prinsens gate 10c
0152 OSLO, Norway

Hjemmeside: www.mottimotti.com
Følg oss på Twitter: MottiMotti og Facebook.