Miljøpartiet De Grønne

Norske politikere til European Green Party-kongress 10.-13. november

Pressemelding   •   nov 11, 2011 08:25 CET

(Oslo, 11. november) En delegasjon fra Miljøpartiet De Grønne (MDG) reiser til Paris fra 10.-13. november i forbindelse med den fjerde kongressen til det europeiske grønne partiet (European Green Party). Mer enn 1000 politikere fra europeiske grønne partier vil delta, blant annet Eva Joly, Daniel Cohn-Bendit og José Bové.

Hovedtema for kongressen er grønne svar på hvordan vi kan komme oss ut av den økonomiske krisen i Europa. Eva Joly, presidentkandidat for De Grønne i Frankrike, vil holde et foredrag om dette lørdag ettermiddag. Andre tema er behovet for ny og bærekraftig landbrukspolitikk i EU og hvordan den framvoksende høyrepopulismen bør møtes.

Den norske delegasjonen består av: Hanna E. Marcussen, nasjonal talsperson for MDG, Øyvind Strømmen, internasjonal kontakt og frilansjournalist, Hilde Opoku, bystyrerepresentant i Trondheim, Mikkel Storm Glomstein, partisekretær, Jonas Blomberg Ghini, vara til bystyret i Trondheim og Lars Gaupset, medlem av internasjonalt utvalg.

For mer informasjon, kontakt Hanna E. Marcussen på tlf: 90571847