Softgarden

Norske Softgarden og Danske Zapna Aps inngår partnerskap om Zapnas produkter i Norge.

Pressemelding  •  27-06-2012 10:03 CEST

Det norske softwarehus Softgarden og teleselskapet Zapna har inngått avtale om et omfattende samarbeide om det norske mobilmarkedet for utenlandstelefoni. Softgarden blir med dette Zapnas representant i Norge, med ansvar for distribusjon og service for deres unike Smart SIM løsning for roaming og utenlandstrafikk på mobiltelefon. Softgarden og Zapna kommer til å jobbe målrettet for å styrke Zapna som eget varemerke innen dette meget attraktive markedet.

Zapna og Softgarden er for øyeblikket midt i implementeringsfasen av alle relevante systemer for å sikre en stabil og solid plattform for distribusjon av Zapnas produkter i Norge. Full kommersiell oppstart vil finne sted tidlig i august 2012.

"Vi har valgt Zapna som vår partner fordi de – i tillegg til deres unike Smart SIM teknologi – kan levere en fullverdig og integrert løsning for distribusjon og billing for våre forhandlere, i tillegg til den erfaring de allerede har med suksessfull etablering i andre land. De har allerede et meget solid konsept for denne type service" sier Kjetil Heggenhougen i Softgarden.

"Vi er meget fornøyde med nå å kunne annonsere partnerskapet med Softgarden da vi mener Softgarden vil være en god strategisk samarbeidspartner og representant for oss i Norge. Personene rundt Softgarden innehar årelang erfaring med det norske markedet, samt dyp innsikt i det skandinaviske telecommarkedet generelt. Sammen med Softgarden har vi en forventning om å penetrere på det Norske markedet og få en stor tilslutning av brukere innen utgangen av 2013" sier Connie Duedahl, ansvarlig for Salg og Marketing i Zapna.

Basert på et "proven concept" med unik patentert løsning…

Den nye service for internasjonal mobiltrafikk fra Softgarden vil være unik i Norge, da den tillater kunden å beholde sitt nåværende abonnement og operatør, men samtidig dramatisk reduserer kostnadene for all utenlandstrafikk med opptil 90 %, ved bruk av Zapnas patenterte Smart SIM.

Bruk...

Kunden behøver kun å kjøpe Smart SIM startpakke fra Softgarden, installere kortet på toppen av det eksisterende SIM-kort fra nåværende operatør og åpne en brukskonto på Softgardens hjemmeside. Kortet er enkelt å installere, fungerer sømløst med eksisterende SIM-kort og trafikkvaliteten er den samme.

Tre utpekte målgrupper:

1. Utlendinger som bor fast eller oppholder seg i Norge i lengre perioder.

2. Norske innbyggere med familie og bekjente i utlandet.

3. Selskaper og organisasjoner med et betydelig antall utenlandsamtaler.

Mobilkunder vil ha muligheten til å kjøpe SIM kortet med tilhørende service direkte på hjemmeside www.zapna.no allerede nå eller fra Softgardens utvalgte forhandlere på nett fra tidlig august 2012.

Store besparelser...

For å illustrere besparelsene for en typisk norsk mobilkunde, vil man bl.a. kunne ringe til en svensk mobiltelefon for 39 øre, og for 9 øre til en fasttelefon i samme land. Til mobiltelefon eller fasttelefon i USA for 29 øre, og for det samme til Pakistan. Ingen startavgift ved oppkall.

Kontakter:

Zapna

Connie Duedahl

Direkte +45 70 27 99 66

Mobil    +45 29 90 00 00

Email: cdu@zapna.com

Softgarden

Kjetil Heggenhougen

Direkte +47 21 62 75 00

Mobil    +47 41 00 21 44

Email: kh@softgarden.no

Om Zapna ApS

Dansk selskap innen internasjonal mobilkommunikasjon.Har siden 2010 fokusert på mobile løsninger som gjør det mulig å redusere kostnadene ved internasjonal mobiltrafikk. Zapna innehar eksklusive rettigheter for teknologien bak det ultratynne overlay Sim-kort.

Motto er "Call the world for less".

Som en del av Zapna´s internasjonale strategi er selskapet nylig blitt en del av Velatel konsernet. Velatel er en global virksomhet innen 4G mobilt bredbånd og notert på amerikansk børs

(VELA OTCQB).

Om Softgarden

Leverandør av softwareløsninger for businessmarkedet samt telecom løsninger for privat og bedrift, med fokus på en særlig kvalitetsmessig og sterk produktportefølje under et helhetlig servicekonsept. Leverer allerede løsninger til flerte større konsern i Norge. Softgarden består i all hovedsak av personer med lang erfaring fra softwaredistribusjon og telecom markedet.

Zapna / Softgarden

26.06.12