Eniro

Norske sommersøk: Jordbær og motorsykler topper listen

Pressemelding   •   jul 31, 2013 08:48 CEST

– Juli er den største feriemåneden i Norge og er nok uansett tiden for store eller små utflukter. Spesielt med sykkel, motorsykkel eller båt. Vi søker etter det vi trenger her og nå og derfor ser vi tydelig hva som er aktuelt fra måned til måned, forteller Håvard Skaug, leder for Gule Sider.

Mye på farten, kjører på dyr

Gule Siders søketall viser at det er reising og utflukter som opptar nordmenn i juli. På topp-ti listen finner vi kjørerute, reiserute, veibeskrivelse, motorsykkel, sykkel og båtutleie. På åttende plass finner vi Viltnemda.

–Viltnemda er den instansen man tar kontakt med når man har kjørt på et dyr. Det kan derfor virke som den økte ferietrafikken også fører til flere påkjørsler av dyr langs veiene, kommenterer Skaug.

Gulesider.no brukes ukentlig av 1, 2 millioner nordmenn og i tillegg benytter nærmere en halv million av oss Gule Sider på mobilen. Søketallene baserer seg på lokale søk fra hele landet, og gir derfor en god indikasjon på hva slags tjenester og produkter nordmenn er mest opptatt av.

Topp 10 søk som har økt mest i juli:

1. Jordbær

2. Motorsykler

3. Kjørerute

4. Reiserute

5. Sykkel

6. Vinduer

7. Veibeskrivelse

8. Viltnemda

9. Tannlegevakt

10. Båtutleie

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.