Norges Kampsportforbund

Norske taekwondo-utøvere i aksjon i «Fight night» i Storbritannia

Pressemelding   •   jun 10, 2013 12:45 CEST

I dag reiser det norske elitelaget i taekwondo til Storbritannia for delta i to større «fight night» show. Det første er i London førstkommende tirsdag, det andre torsdag kveld i Glasgow i Skottland. I forbindelse med disse showene benytter de norske utøverne også anledningen til å legge inn en treningssamling i London. De norske taekwondoutøverne vil møte de mange gode fightere i Storbritannia og det er duket for tøffe kamper med mye action.

Fra Norge deltar:
Janike Lai, Nesodden Taekwondo klubb, – 53 kilo
Siv Anja Mienna, Taekwondo team Heimdal, - 53 kg
Bendik Øyan, Tøyen Taekwondo klubb, -74 kg
Mohammed Elhatri, Tøyen Taekwondo klubb – 80 kg

Fra Storbritannia deltar:
Judy Morton – 53 kg. Hun er regjerende britisk mester og har Internasjonale medaljer. Hun var blant annet Storbritannias representant i Olympic test stevne i 2012.

Louise Mair – 53 kg. Tidligere britisk mester og har medalje fra EM.
Eranji Olympio – 68 kg. Han er nåværende britisk mester i klassen – 68 kg.

Julian Marton – 74 kg. Har internasjonale medaljer, og var også Storbritannias representant i Olympic test stevne i 2012.

Graig Eden – 68 kg. Tidligere britisk mester, og har medaljer fra internasjonale konkurranser.

Ross Eden -74 kg. Tidligere britiske mester,  og har medaljer fra internasjonale konkurranser.

Kevin Guy – 87 kg. Han er tidligere verdensmester i ITF Taekwon-Do.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.