Deloitte AS

Norske talenter til topps i Athen

Pressemelding   •   mar 21, 2012 17:04 CET

15. - 19. mars deltok 70 topptalenter fra Europa, Asia, Amerika og Australia i den prestisjefylte businesskonkurransen International Student Business Forum i Athen, Hellas. Fem av studentene var norske og i team med andre internasjonale studenter løste de et realistisk business case som handlet om å lage den best mulige presentasjonen for for en tenkt søknad om OL i Johannesburg i 2020.

Businesskonkurransen arrangeres av revisjons- og rådgivningsselskapet Deloitte. Årets case var inspirert av Deloittes sterke deltakelse i planlegging og gjennomføring av OL i London i 2012. Hensikten med konkurransen er å gi studentene innblikk i hvordan man løser komplekse, realistiske problemer på en profesjonell måte. På den måten ønsker Deloitte å være i forkant med å utvikle kommende generasjoners talenter.

Det var over 4500 studenter fra hele verden som hadde søkt om å få delta på årets Student Business Forum. Norge sendte fem norske studenter til årets arrangement: Henrik Johansen (NHH), Sundeep Singh (UiO), Nora Gausel (NTNU), Pål Omreng (NHH) og Madeleine Brun Landmark (CBS). Joakim Marstrander, partner i Deloitte Advokatfirma i Oslo, var en av årets business coacher.

Businesskonkurransen går over fire dager. Det er et intenst program med teambuildingaktiviteter, personlighetsanalyser, foredrag fra olympisk gullvinner fra Sydney 2000, Ben Hunt-Davis og eksperter fra Deloitte. Alt for å forberede til 1,5 døgn intens caseløsning i internasjonale team med en business-coach og en HR-coach fra Deloitte på hvert team. Det hele ble avsluttet med en finale og kåring av ett vinnerteam.

Pål Omreng fra NHH, var med på vinnerteamet. Joakim Marstranders team vant publikumsprisen.

- Det var utrolig gøy at et norsk talent var med på vinnerteamet og at jeg fikk anledning til å coache de deltakerne som klarte å skape mest engasjement i salen, sier partner Joakim Marstrander.

Pål Omreng presenterte budsjetter og kostnadsanalyse for OL-arrangementet på en overbevisende måte foran de 100 andre studentene og coachene. Dommerpanelet besto av Deloitte UK og olympisk gullvinner Ben Hunt-Davis, som representerte IOC, NOC, myndigheter og atleter og som stilte kritiske spørsmål til teamene for å sikre at alle nødvendige hensyn var ivaretatt.

Mer informasjon er tilgjengelig på: www.deloitte.com/sbf og http://www.facebook.com/#!/DeloitteSBF

Om Deloitte

Deloitte er en av verdens største leverandører av profesjonelle tjenester. Vi yter tjenester innen revisjon, konsulentvirksomhet, advokattjenester samt Corporate Finance og transaksjonsrådgivning.

Vi arbeider for en rekke internasjonale selskaper og norske virksomheter innen alle deler av næringslivet, ideelle organisasjoner, idrett og kommunal- og statlig sektor. Hver klient har tilgang til et tverrfaglig team som kan trekke på erfarne medarbeidere og internasjonal kompetanse på tvers av industrier, sektorer og fagdisipliner. Gjennom dette er vi i stand til å bidra med dyp innsikt og kvalifiserte meninger om problemstillinger i daglig drift, så vel som innspill og vurderinger om fremtidige scenarier.