Visit Telemark

Northug til TelemarksVeka

Pressemelding   •   jun 09, 2017 16:06 CEST

Bø i Telemark, 9. juni. Petter Northug ligger for tiden på høydesamling i Italia og forbereder seg mot OL i Pyeongchang. Nå har han bestemt seg hvor han skal konkurrere neste gang. Kanalrennet, som arrangeres i forbindelse med TelemarksVeka, har på kort tid etablert seg som et av Norges mest populære rulleskirenn og her stiller altså Petter Northug jr. på startstreken søndag 25.juni.

- Dette var utrulig gøy. Vi har jobbet hardt over lang til for å lage et attraktivt renn for både mosjonister og verdens beste skiløpere og det begynner vi å se resultatene av nå. Det er den flotte traseen langs Telemarkskanalen som lokker Northug, samt at han får skikkelig matching av store deler av langrennseliten med Martin Johnsrud Sundby i spissen, sier prosjektleder Tormod Hynne.

- Det er skikkelig bra pågang for å gå årets renn, men vi kommer til å si stopp ved 250 deltagere for at vi skal kunne levere et prikkfritt arrangement. Deltagerne kan velge mellom 25 km og 50 km, sier Hynne

- Dette er et resultat av god nettverksjobbing i fylket og det er mange sentrale personer innen reiseliv, næringsliv og det offentlige som skal takkes. Vi er godt i rute med planlegging og logistikk. Nå gjenstår det bare å finpusse alle detaljer slik at tv-seerne, publikum, turister og de aktive skal få noen fine dager i Telemark, avslutter Hynne.

Fakta: TelemarksVeka arrangeres for første gang i samarbeid med TV2. Kanalrennet er et av flere store arrangement som får bred dekning i beste sendetid i perioden 19-25.juni. Fra tidligere er det kjent at både damelandslaget, rekruttlandslaget og de store profflagene har lagt sine samlinger til arrangementet.

Mer informasjon: www.kanalrennet.no eller www.telemarksveka.no

Kontaktperson:
Tormod Hynne
Prosjektleder
TelemarksVeka/Sommarland Skifestival

E-post: tormod@sommarlandskifestival.no

Telemark tilbyr et bredt spekter av aktiviteter for hele familien. Med sin ideelle blanding av attraksjoner, fantastisk natur, historie, kultur og underholdning, er Telemark det perfekte stedet å nyte en helg eller ferie. Visit Telemark er det overordnede destinasjonsselskapet for Telemark og arbeider for at fylket skal bli oppfattet som et spennende og attraktivt feriested.

Velkommen til rike opplevelser i Telemark. Ett reisemål. Tusen muligheter.