Norwegian Cruise Line

Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. utnevner Andy Stuart til President og Chief Operating Officer for Norwegian Cruise Line

Press release   •   Mar 05, 2015 11:28 CET

Wiesbaden, 5. mars 2015 – Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. (Nasdaq: NCLH) annonserte at selskapets veteran, Andy Stuart, har blitt utnevnt til President og Chief Operating Officer for Norwegian Cruise Line med virkning fra i dag, etter oppsigelsen til Drew Madsen. Stuart har vært med Norwegian Cruise Line siden 1988 og har hatt en rekke lederstillinger, sist som Executive Vice President of Sales.

“Gitt den nylige restruktureringen av rollen og ansvarsområdene, har Drew besluttet å fratre. Vi takker ham for hans bidrag og ønsker ham vel, ” sa Frank Del Rio, President og Chief Executive Officer for Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. Mens vi fortsetter å bygge den nyfusjonerte organisasjonen, vil vi anvende Andys enorme kunnskap om selskapet og bransjen, sammen med de sterke relasjonene han har bygget med våre reisepartnere.”

“Andy og Norwegian er praktisk talt synonyme. Han er svært godt kjent og respektert av våre gjester, reisepartnere, offiserer, mannskap, og teammedlemmer. Jeg er svært trygg på at han er den perfekte lederen for den neste fasen av Norwegians vekst,” la Del Rio til. I denne rollen vil Stuart rapportere til Del Rio.

Stuart har vært sentral i oppbyggingen av Norwegian-merkevaren, spesielt ved lanseringen og med markedsføring av rederiets signaturkonsept Freestyle Cruising. Han har også betydelig styrket relasjoner med reisepartnere med innføringen av Partners First, selskapets filosofi om alltid å sette sine reisepartnere først. I løpet av hans 27-år lange periode med selskapet, har han hatt ansvar for en rekke sentrale områder, inkludert: Global Sales, Passenger Services, Revenue Management, Marketing og Public Relations. Han var også Chief Product Officer, ansvarlig for å levere Freestyle Cruising-produktet på tvers Norwegian-flåten, og sørge for at det ga eksepsjonell verdi og kvalitet for gjester, samt at det var i samsvar med selskapets markedsføring og merkevareposisjonering.

“Etter å ha sett Norwegian Cruise Lines betydelige vekst i løpet av min karriere er jeg henrykt og stolt over å lede dette utrolige selskapet mens vi fortsetter å forbedre og bygge merkevaren,” sa Stuart. “Fremtiden er ekstremt lys og jeg ser frem til å fortsette å jobbe med våre reisepartnere gjennom vårt utvidede salgsteam, å levere et eksepsjonelt produkt til våre gjester i forbindelse med våre hardtarbeidende offiserer og mannskap samt å sørge for at våre medarbeidere er motivert og engasjert, samtidig som å bygge verdi for våre aksjonærer.”

Om Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.

Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. (Nasdaq: NCLH) er en diversifisert cruiseoperatør av ledende globale cruiseselskaper som spenner fra moderne til lukrative markedssegmenter under merkene Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises og Regent Seven Seas Cruises.

Disse merkene driver til sammen 21 skip med omkring 40 000 nedre senger og besøker mer enn 430 destinasjoner over hele verden. Selskapets merkevarer vil introdusere seks nye skip frem til 2019.

Norwegian Cruise Line er en innovatør innen cruisereiser med en historie med å bryte grensene for tradisjonelle cruisereiser, spesielt med innføringen av Freestyle Cruising som revolusjonerte industrien ved å gi gjestene mer frihet og fleksibilitet på de mest moderne skipene til sjøs. Oceania Cruises er markedsleder i cruisesegmentet «upper-premium» med de lekreste matrettene til sjøs, kulinariske gourmetopplevelser, elegante innkvarteringer, utmerket service og destinasjonsdrevne reiseruter. Regent Seven Seas Cruises er markedsleder i luksuscruise-segmentet med kun suiter, svært personlig service og bransjens mest inklusive luksusopplevelse med flyreise tur/retur, kvalitetsviner, brennevin og ubegrenset med utflukter blant sine tallrike fasiliteter som er inkludert.

Mediekontakt Norwegian Cruise Line:
Karina Lombardo
Coordinator Marketing & PR