Ving Norge AS

Notis: Satser på Cuba

Pressemelding   •   jul 04, 2013 09:49 CEST

Interessen for Karibia fortsetter å øke og neste vinter tredobler Ving kapasiteten til en av de mest spennende øyene, Cuba. Cuba er en av de grønneste øyene i Karibia og har en kyst som er kantet med korallrev og brede, hvite strender.

– I tillegg til å øke kapasiteten utvider vi også tilbudet vårt neste vinter og får Cayo Largo på programmet. En øy som er drøye to mil lang, noen kilometer bred og uten fastboende. Her finner du blant annet Karibias fineste naturstrand, Playa Sirena, sier Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

Cayo Largo kan du slappe av på de nydelige strendene og ønsker du å være mer aktiv kan du for eksempel dykke, snorkle, dra på båttur eller dypvannsfiske.

– Cayo Largo selges i kombinasjon med Havana eller Varadero. Vi tilbyr også én ukes rundreise i Cuba med innblikk i landets historie og kultur neste vinter, blant annet med besøk til Santa Clara der Che Guevaras mausoleum ligger og til sukkerrørsplantaser på landsbygdene, sier Fossum.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.