Nyhetstips

NRK er vinneren av Mangfoldsprisen 2009

Pressemelding   •   feb 19, 2010 09:21 CET

NRK får prisen for sitt rekrutteringsprosjekt, FleRe. Prosjektet ble startet i 2008 og hensikten er å rekruttere flerkulturelle journalister til NRK.
- NRK tildeles Mangfoldsprisen for sitt FleRe-prosjekt, som er et rekrutteringsprosjekt for å utdanne journalister på stipendordning. NRK vil med dette prosjektet synliggjøre et flerkulturelt Norge, og aktivt rekruttere og profilere journalister med flerkulturell bakgrunn, sier juryleder Hanne Børrestuen.
Etnisk mangfold i fokus
Mangfoldsprisen deles ut til en bedrift som setter fokus på mangfold på arbeidsplassen. Målet med prisen er å fremheve de gode eksemplene som finnes i arbeidslivet. Det kan være alt fra kreative stillingsannonser, praksisplasser, lærlingplasser, mangfoldsstrategi til kompetanse- og karriereutvikling. Prisen skal gi kunnskap og inspirasjon til andre.
Børrestuen mener at NRK gjør en god jobb for mangfold og integrering, og hun oppfordrer bedriften til å fortsette mangfoldsarbeidet.
- Tildelingen av Mangfoldsprisen til NRK, er samtidig en oppfordring til institusjonen om å arbeide bredt og på alle nivåer, for økt integrering og mangfold.
Utdelingen av prisen finner sted 26. februar kl 13 i NRKs lokaler på Marienlyst. Prisen er et silketrykk laget av kunstneren Samira Jamouchi.
Juryen består av ulike interesseorganisasjoner fra arbeidslivet. Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er sekretariat for prisen.
For mer info om juryens begrunnelse, ta kontakt med Hanne Børrestuen (KS) på tlf: 482 22 180.
For mer info om Mangfoldsprisen, ta kontakt med Dyveke Hamza (IMDi) på tlf: 469 40 7 50