Numo AS

Numo SMS Preview slår rekord

Pressemelding   •   des 03, 2009 14:45 CET

Numo Solutions (tidligere Mobile Nordic) sin applikasjon ’SMS Preview’ har registert over 600 000 nye brukere på bare to måneder.

Oslo, Norge - 3. desember 2009. Numo SMS Preview har blitt lastet ned av mer enn 600 000 registrerte brukere på bare to måneder. Mobilapplikasjonen gir en umiddelbar forhåndsvisning av innkommende SMS-meldinger uten et eneste klikk. Numo SMS Preview støtter foreløpig Symbian mobiltelefoner og populære Android-mobiler. Tjenesten er gratis og en av de mest populære applikasjonene hos appstores og mobiloperatørportaler. Den kan også lastes ned på http://www.numosmspreview.com/.

Numo SMS Preview for mobiloperatører

Mobiloperatører i Asia og Europa vil vil utnytte Numo SMS Preview som en del av sitt tjenestetilbud til sluttbrukere. Tjenesten kan enkelt tilpasses slik at operatørerenekan bruke applikasjonen i sin strategi for merkevarebygging som en kanal for informasjon og egen reklame. I tillegg kan applikasjonen brukes som annonsekanal.

For kunder som bruker den populære og GSMA Global Awards 2009-vinnende ’Numo Finder’ (tidligere 118 Mobil, 118 Adressboken, Mobilsøg og Mobilihakku), er SMS Preview-funksjonen allerede er integrert.

- Etter suksessen med Numo Finder håpet vi på en god start med SMS Preview. Nøkkelen til vår suksess er applikasjonens enkle og smarte brukergrensesnitt, samt arbeidet som er gjort av våre appstore-partnere. Sammen med våre samarbeidspartnere er vi nå klar for neste trinn med våre produkter og det betyr å gå for global rekkevidde. Om kort tid vil vi presentere avtaler i Europa, Asia og Latin-Amerika, sier Trond Ingebretsen, administrerende direktør i Numo Solutions AS.

Tilgjengelighet

• Numo SMS Preview - umiddelbar forhåndsvisning av innkommende SMS-meldinger uten et eneste klikk. Gratis og tilgjengelig over hele verden, støtter for tiden Symbian S60 og Android mobiler.
  • Numo Finder: - ”Se hvem som ringer” (selv om de ikke er registert i egen kontakt liste) og få ubegrenset tilgang til summer og navn, posisjonering i kart m.m. Finns i Danmark, Finland, Tyskland, Norge, Frankrike og Sverige. Vil snart bli annonsert i flere land i Europa og Asia. Numo Finder støtter de fleste mobile enheter (for tiden mer enn 650 forskjellige modeller) blant annet Symbian, Android, Java, Windows Mobile - og snart også iPhone og Blackberry.

Lars Aase, mobil +46 701 441 822, mail: lars.aase @ numosolutions.com.

Trond Ingebretsen, mobil +47 98 25 60 01, mail: trond@numosolutions.com.

Om Numo
Numo (tidligere Mobile Nordic) fokuserer på å lage intuitive mobile løsninger som flytter selskapet nærmere sin visjon om "den interaktive globale telefonboken i lomma". Med sine GSMA-prisvinnende produkter får brukerne verktøy som gjør det enkelt å forhåndsvise SMS, finne et telefonnummer, person, sted, se hvem som ringer, eller hva de måtte ønske å finne i et interaktivt kommunikasjonssenter.

Numo går for global rekkevidde og har i dag kontorer og filialer i Beijing, Frankfurt, Helsinki, London, Madrid, Oslo (HK) og Taipei. For mer informasjon vennligst besøk vår nettside www.numosolutions.com