Nyhetstips

Ny administrerende direktør i BDO

Pressemelding   •   jan 08, 2010 10:06 CET

(Oslo, 8. januar 2010) Trond-Morten Lindberg blir ny administrerende direktør i revisjons- og rådgivningsselskapet BDO. Lindberg er 33 år og har jobbet i selskapet siden 1999. Hans første store oppgave blir å lede BDO i den pågående prosessen for å samle kunder og ansatte i ett landsdekkende selskap.
- Trond-Morten Lindberg er faglig meget sterk samtidig som han innehar de lederegenskapene man trenger for å fylle en slik rolle. Jeg er glad for at han nå overtar min operative lederrolle, og er trygg på at han vil gjøre en meget god jobb, sier avtroppende administrerende direktør Kjetil Rivelsrud, som vil fortsette som styreformann i selskapet. – Jeg kommer til å fortsette i rollen som styreformann og vil jobbe tett med Trond-Morten i lang tid fremover. Sammen skal vi bidra til at BDO fortsetter den gode utviklingen og sunne veksten vi har hatt de siste årene, fortsetter Rivelsrud.

BDO er Norges femte største revisjons- og rådgivningsselskap med omkring 600 ansatte. Trond-Morten Lindberg har vært ansatt i selskapet siden 1999, og har frem til nå vært partner ved selskapets Oslo-kontor og markedsansvarlig partner i BDO nasjonalt.

- BDO består av dyktige mennesker. Jeg ser frem til å være med å bidra til fortsatt vekst og sunn utvikling for selskapet i årene som kommer. Jeg lover at BDO skal fortsette å være et annerledes revisjonsselskap, der vår lokale tilstedeværelse og nærhet til kunden står sentralt, sier Lindberg.

BDO i prosess mot ett selskap
BDO skiftet 1. januar 2010 navn fra BDO Noraudit, og selskapet fremstår nå i en helt ny drakt. Navneskiftet og profilendringen er en del av en pågående prosess der alle kunder og ansatte samles i ett landsdekkende selskap. Samtidig skifter BDO i samtlige medlemsland navn, slik at man nå fremstår uniformt likt og bedre rustet til å møte fremtidens utfordringer.

- Denne prosessen er viktig for å gjøre oss bedre rustet mot konkurranse. Navneendringen er i tråd med det som skjer i BDO internasjonalt, og er et tegn på at det globale samarbeidet blir stadig tettere. Jeg vil imidlertid understreke at vi skal satse knallhardt på den lokale tilstedeværelsen, som er selve grunnlaget for vår suksess, sier Lindberg.

Internasjonalt er BDO til stede i over 100 land, og teller mer enn 45 000 ansatte.

For mer informasjon, kontakt:
Trond-Morten Lindberg, administrerende direktør
Trond-Morten.Lindberg@bdo.no

Kjetil Rivelsrud, styreformann
Kjetil.Rivelsrud@bdo.no

Om BDO

BDO er en revisjons- og rådgivningsvirksomhet omkring 600 ansatte og partnere over hele landet. Ved å bidra med pålitelig informasjon, trygghet og verdiskapning er vi din naturlige samarbeidspartner innen revisjon, rådgivning samt skatt og avgift. For mer informasjon, ta kontakt med en av våre medarbeidere på telefon 23 11 91 00, eller se www.bdo.no