Finnair Norge

Ny Asia-rekord for Helsinki – 1,8 millioner reisende i 2015

Pressemelding   •   jan 28, 2016 16:58 CET

Finnair har som første flyselskap i Europa begynt å fly med Airbus A350XWB.

Ny Asia-rekord for Helsinki – 1,8 millioner reisende i 2015

I 2015 valgte 1 820 265 passasjerer Helsinki flyplass som sin gateway til Asia. Det er 20 000 flere enn i samme periode i 2014. Ny rekord igjen. Finnairs hjemmebase er Nord-Europas i særklasse største og raskest voksende gateway, og den femte største i Europa, til det asiatiske markedet. Følgende destinasjoner økte mest fra Helsinki i 2015: India +16,9 %, Thailand +10,1 %, Sør-Korea +8,4 % og Japan +4,2 %. Kilde: Finavia.

Helsinki flyplass bygger ut for 900 millioner euro

Den 4. januar i år ble et av de største infrastrukturprosjektene i Finlands historie innledet - forlengelsen av Asia-terminalen på Helsinki flyplass. Prislappen er 900 millioner euro (8,5 milliarder NOK.) Innvielse i 2017. Bygget skaper 5000 nye jobber. Det blir cirka 8000 kvm større terminalareal i to etasjer for reisende ved ankomst- og avgang. Det blir også rullefortau i terminalbygningen. Raskt og smidig for deg som transittpassasjer ved flybytte. År 2020 skal Asia-terminalen ha et areal på 75 000 kvm, 16 plasser for Wide Body-fly - Finnairs Airbus A350 blir en av de mest frekvente besøkerne. Antall passasjerer i år 2020: 20 millioner.

Finnair x 12 alle hverdager til Baltikum fra Helsinki

Finnair flyr 12 ganger alle hverdager mellom Helsinki og de baltiske landene, med smidige forbindelser fra Oslo. Finnair flyr med turboprop ATR72 og Embraer 190 til Baltikum:
Tallinn 6 daglige
Riga 3 daglige
Vilnius 2 daglige
Tartu 1 daglig

Finnair flyr daglig til Seoul – full av unike opplevelser

Finnair flyr daglig nonstop mellom Helsinki og Seoul. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Seoul, hovedstad i Sør-Korea og en av byene i verden med størst befolkningstetthet, med over ti millioner innbyggere. Ikke gå glipp av følgende severdigheter:
Gyeongbok Palace (Gyeongbokgung) – ligger i hjertet av Seoul og er Koreas mest kjente kongelige palass, med vakre parker og bygninger du ikke må gå glipp av!
Bukchon Hanok Village – her kan du finne andre fine bygninger i tradisjonell stil og flere vakre templer.
Namsanfjellet – ta taubanen opp til YTN Seoul Tower så får du fantastisk utsikt over Seoul.
National Museum of Korea – et av verdens største og mest moderne museer finnes i Seoul.
Jimjilbang – en unik opplevelse som du ikke finner utenfor Korea. Jimjilbanger er store badehus som tilbyr varme bad, badstu, massasje og SPA-behandlinger, men også relaxavdelinger med storskjerm-TV, datamaskiner og oppvarmede gulv, tilpasset en stund med avkobling eller søvn.
Sjekk ut Finnairs video>>

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia!

Economy class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Disse prisene er intill videre, så bestill billetter i dag! Priser i NOK:Bangkok 5 020
Beijing 5 100
Chongqing 5 500
Delhi 4 120
Hong Kong 5 510
Nagoya 5 600
Osaka 5 640
Seoul 6 380
Shanghai 5 500
Singapore 5 990
Tokyo 5 610
Xi´an 5 100
Les mer!

Business class

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Disse prisene er bare inntil videre, så bestill billetter i dag! Priser i NOK:Bangkok 13 790
Beijing 17 620
Chongqing 16 620
Delhi 14 040
Hong Kong 18 640
Nagoya 22 450
Seoul 25 160
Shanghai 18 120
Singapore 23 860
Tokyo 22 460
Xi´an 18 720

Flere fløy med Finnair til Nord-Amerika – pluss 36 % i desember

Finnair legger frem tall som viser en økning i antall passasjerer som fløy med selskapet innenfor Europa +4,2 %, Nord-Amerika +35,8 %, innenriks i Finland +24,8 % i desember måned i år sammenlignet med samme måned i 2014. Totalt økte antall passasjerer med 13,4 % sammenlignet med samme periode i 2014. Etter tolv måneder i 2015 har 1 682 000 passasjerer valgt å fly den korteste veien med Finnair via Helsinki til Beijing, Shanghai, Hong Kong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Xián, Phuket, Krabi og Singapore. Punktligheten var på 85,8 prosent.