Agder Energi

Ny daglig leder i Enfo AS

Pressemelding   •   des 02, 2015 14:11 CET

Harald von Heyden tiltrer som ny daglig leder i Enfo AS. Eilert Bjerkan, som har fungert som daglig leder i Enfo AS, fortsetter i sin rolle som leder for Enfo Consulting.

Harald von Heyden (44) har nesten 20 års erfaring som leder og gründer, med fokus på internasjonal energihandel og forretningsutvikling. Etter en tid som energispesialist hos McKinsey på slutten av 90-tallet etablerte han Statkrafts fremgangsrike satsning i Tyskland. Deretter startet han EGL Nordic (nå Axpo Nordic) sin ledende tradingvirksomhet i Norden, før han i noen år var en del av konsernledelsen til både EGL AG (nå Axpo Trading) og senere Vattenfall. De siste par årene har han jobbet innenfor private equity med fokus på fornybar energi, samtidig som han har vært aktiv som styremedlem bl.a. i Statkraft.

- Enfo har en unik kompetanse innenfor et felt som kommer til å oppleve kraftig vekst. Jeg gleder meg til å være med på å videreutvikle og internasjonalisere selskapet. Norden, og spesielt Norge, har en tradisjon for å være først ute med fremtidens kommersielle og tekniske løsninger for kraftsektoren. Jeg ser frem til å ta utfordringen med å legge til rette for at Enfo hevder seg som den foretrukne leverandøren av innovative smart grid-systemer og aggregator-løsninger også utenfor Norden, sier Harald von Heyden.

For mer informasjon kontakt:

Styreformann Tor Øystein Repstad på telefon +47 906 96 862, eller

Daglig leder Harald v. Heyden på telefon +47 92 28 81 03

Om Agder Energi

Agder Energi er landets tredje største energiprodusent. Konsernet er eid av kommunene på Agder (54,5 %) og Statkraft Holding (45,5 %). Selskapet har hovedkontor i Kristiansand.

Konsernets forretningsområder er organisert i en rekke datterselskaper, med omfattende virksomhet flere steder på Agder. I tillegg eier selskapet kraftstasjoner og overføringslinjer i Telemark og har medeiendomsrett til produksjonsanlegg i Rogaland.

Om Enfo:
Enfo AS er en nordisk pioner innen for forvaltning av småskala energiproduksjon og forbrukerfleksibilitet. Enfo AS har et team av engasjerte medarbeidere som alle jobber målrettet for å sikre bedre samfunnsmessig energiutnyttelse og derigjennom lavere energiforbruk og kostnader for sine kunder.

Enfo AS utvikler og opererer avanserte systemløsninger for forbedret forbrukerfleksibilitet, optimalisert drift av kraftsystemet og effektiv utnyttelse småskala kraftproduksjon. Som ledende nordisk aktør innen aggregator-virksomhet bidrar Enfo AS til forbedret ressursutnyttelse og forsyningssikkerhet til fordel for energiforbruker, energiselskaper, miljø og samfunn. For mer informasjon, se www.enfo.no