Apollo

Ny direkterute fra Kristiansand til sommeren

Pressemelding   •   feb 23, 2010 12:42 CET

Apollo setter opp direktefly til Bulgaria fra Kjevik sommer 2010

Reiselysten er stor på Sørlandet og nå setter Apollo opp Bulgaria direkte fra Kjevik. Bulgaria er en av sommerens store vinnere, et reisemål som er både billig og bra.

Bulgaria har vært et populært reisemål for nordmenn i mange år. De siste årene er det åpnet flere nye feriebyer med lekre familiehotell, og dette har slått godt an i det norske markedet.

-
Bulgaria er et flott ferieland, med fantastiske strender, lekre hotell, sol, varme og ikke minst et reisemål det både er billig å reise til og feriere i, forteller Helen Begby, informasjonssjef i Apollo. Spesielt de nye områdene som Obzor, Sozopol og Nessebar er blitt populære fra Norge, sier Begby. Med ekstraavganger fra Kjevik regner vi med at mange vil sikre seg en forlengelse av sommerferien. Apollo tilbyr også direktefly til Kreta fra Kjevik i sommer, og det er populært. Mange er lei vinteren og har sikret seg en solfylt og varm sommerferie. Over 60 % av kapasiteten er allerede booket, avslutter Begby.

Apollo har et bredt utvalg av feriesteder i Bulgaria, og med 53 ulike hotell fordelt på fem feriebyer finnes det noe for enhver smak.

Fakta:

Apollos direkte avganger fra Kjevik sommer 10:

Kreta fra 17april til 9 oktober

Bulgaria fra 15 august til 19 september

For ytterligere informasjon, kontakt:

Helen Begby, informasjonssjef i Apollo på tlf. +47 23213033 / 93063160

E-mail:  helen.begby@apollo.no

Apollo er en av Norges største turoperatører og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award 2009. Den skandinaviske delen av konsernet heter Kuoni Skandinavia og inkluderer Apollo, Kuoni og  flyselskapet Novair i Norge, Sverige, og Danmark. Kuoni Skandinavia har nærmere 900 medarbeidere og totalt 1.000 000 reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. I 2008 omsatte Apollo Norge for 1,8 milliarder kroner.