Creative Elv8ion

Ny fest och event applikation gör det enkelt och kul att planera i 3D - miljö

Pressemelding   •   jun 20, 2011 01:51 CEST

Ny fest och event applikation gör det enkelt och kul att planera i 3D - miljö

Party M8 (mate) är en applikation som på ett interaktivt och underhållande sätt hjälper kreativa själar att organisera fester, events eller andra projekt. Den kombinerar nytta med nöje och ger smarta tips och anpassade länkar efter de val som eventet baserats på, som sedan direkt i appen kan läggas ut på Facebook.

Det som skiljer Party M8 från andra planerings och organiserings verktyg, är att den är uppbyggd i en 3d-miljö och med en skön spelkänsla och grafik som tidigare bara funnits i spel, vilket gör hela upplevelsen mer underhållande.
PartyM8 guidar användaren steg för steg och hjälper till med att planera, organisera och prioritera festens/eventets innehåll och fördelar budgeten över områden som mat, dryck och underhållning. Den bevakar också så att budgeten inte överskrids och ser till att alla delmoment blir klara i tid.

- I en uppgraderad version som kommer inom kort, kommer det även att gå att beställa taxi, hämtmat och utöver det få tips på konserter och nöjen i just den stad du befinner dig i. Du kommer också att kunna köpa biljetter direkt i applikationen, berättar en av upphovsmännen, David Tivemark.

PartyM8 ingår i AppM8s som är en serie interaktiva applikationer för att enklare organisera tillvaron oavsett om syftet är privat eller yrkesmässigt. Dessa appar kommer att lanseras löpande under 2011- 2012 och bygger på samma pedagogik, upplägg och unika spelkänsla som finns i PartyM8.

- Vi tyckte det saknades organiseringsverktyg med lite mer kreativitet, då de flesta apputvecklare följer samma mallar. Att kombinera nytta med nöje och låta de som verkligen kan vara med och skapa en häftig spelkänsla var tanken, när vi valde att samarbeta med de erfarna Frost Software i utvecklingen av PartyM8, säger en av idémakarna bakom projektet, Prashant Sharma.

PartyM8 är frukten av ett unikt Skandinaviskt samarbete med aktörer från Oslo, Köpenhamn och Malmö. Bakom projektet står 7m Consulting, Sharma Consulting, By Glantz och Frost Software. Sistnämnda Oslobaserade spel- och mjukvaruföretag har tidigare släppt spel för iphone och Android och har bl.a programmerat banor för Unreal Tournament 3 og Age of Conan i tidigare dagar.

Presentationsfilm: www.creative-elv8ion.com/partym8/
Teaser: http://www.youtube.com/user/creativelv8ion#p/u/1/A090B80VUds