Creative Elv8ion

Ny fest og event-applikasjon gjør det enkelt og underholdende å planlegge i 3D-miljø!

Pressemelding   •   jun 20, 2011 01:38 CEST

PartyM8 (mate) er en applikasjon som på et interaktivt og underholdende vis hjelper kreative sjeler med å organisere fester, events eller lignende arrangement. Den kombinerer nytte med nøye og gir smarte tips og tilpassede linker etter hva brukeren selv har lagt inn av valg.

Siden lager appen et event som kan legges rett ut på Facebook. Forskjellig fra andre organiserings- og planleggingsverktøy, er PartyM8 utbygget i et 3d-miljø og gir grafikk og følelser man tidligere kun har kunne finne i spill. PartyM8 guider brukeren steg for steg og hjelper til med å planlegge, organisere og prioritere festen/eventets innhold og fordeler budsjettet over omårder som mat, drikke og underholdning. Den passer ås åp at budsjettet ikke overskrides og passer på slik at alle delmålene blir klare i tid. I en oppgradert versjon som kommer innen kort tid, planlegges det å kunne bestille taxi, take-out, samt å få tips til konserter og happenings i den byen man er i.

PartyM8 inngår i AppM8’s som er en serie interaktive applikasjoner som hjelper tilværelsen uansett privat eller yrkesmessig. Disse kommer til å lanseres i 2011 og 2012 og bygger på samme pedagogikk, opplegg og spillfølelse som PartyM8.

En av opphavsmennen til idéen, David Tivemark, sier:
“Min erfaring som coach, salgssjef og festarrangør har vist at det vanskelige med å fullføre et større prosjekt eller mål, er å beholde oversikten og samtidig prioritere rett mål til rett tid. Derfor er PartyM8 og alle AppM8’s oppbygget for å forenkle det slik at brukeren virkelig for delmålene gjort”.

PartyM8 er frukten av et unikt Skandinavisk samarbeid med aktører fra Oslo, København og Malmø.
Bak prosjektet står 7m Consulting, Sharma Consulting, By Glantz og Frost Software.

Sistnevnte er et Oslo-basert programvare- og spill-selskap som tidligere har sluppet flere spill for iPhone og Android. Øvrige inblannede har stor erfaring innen utdanning, salg, coaching, lederskap, samt arrangering av større events og messer.