Oral-B

Ny generasjon elektriske tannbørster hjelper deg å pusse tennene bedre og lenger

Pressemelding   •   jun 14, 2011 09:45 CEST

Premiere for Oral-B Triumph 5000, Oral-Bs beste elektriske tannbørste hittil. Da produktutviklerne hos Oral-B begynte på arbeidet med å skape en ny og forbedret variant av storselgeren Oral-B Triumph 5000, innså de raskt at de stod overfor en utfordring. Prestasjonsmessig var det ikke mye å forbedre, noe som gjorde at de heller rettet fokuset mot brukeren. Nye Triumph 5000 er derfor utstyrt med SmartGuide, et enkelt system som hjelper brukeren med å børste tennene akkurat passe hardt og akkurat passe lenge.

SmartGuide

SmartGuide omfatter ny funksjonalitet med hjelpemidler som gjør det lettere å bruke den elektriske tannbørsten optimalt, blant annet ved hjelp av det trådløse displayet. Med børsten følger en ny funksjon som gir brukeren beskjed når han eller hun presser for hardt mot tannkjøttet, både på tannbørsten i form av en varsellampe og ved lyd fra tannbørsten. På displayet vises dette ved at smilefjeset blir lei seg. Tannbørsten slås automatisk over til Sensitive-modus ved for hardt trykk, og dette bidrar også til å kontrollere tiden. Gjennom å dele inn områdene i munnen i fire, hjelpes brukeren til å børste 30 sekunder på hver fjerdedel. Dette gir et bedre og jevnere resultat. Oral-B har gjennomført studier som viser at 92 prosent av testpersonene fikk et bedre sluttresultat fordi de børstet tennene mer nøyaktig.

Nye Triumph 5000 har fire ulike innstillinger; Dyprengjøring, sensitiv, polering og massasje, og disse vises ved tydelige symboler. For hver av innstillingene følger det med et børstehode tilpasset funksjonen. Totalt inngår tre ulike hoder i startpakken.

For mer informasjon om Oral-B, kontakt: Peter Wallentin, produktsjef Telefon: +46 8 5352 8456 E-post: wallentin.p@pg.com For bilder eller produktinformasjon, kontakt: MSL Oslo, ved Edward Eikland Telefon: 938 48 135 E-post: edward.eikland@mslgroup.com

For mer informasjon om Oral-B, kontakt:

Peter Wallentin, produktsjef
E-post: wallentin.p@pg.com

For bilder eller produktinformasjon, kontakt:

MSL Oslo, ved Edward Eikland
E-post: edward.eikland@mslgroup.com

P&G Beauty

P&G Beauty making beauty dreams real. Med mer enn 100 varemerker i nærmere 130 land er P&G Beauty et ledende globalt skjønnhetsforetak. P&G Beauty tilbyr etablerte varemerker som oppfyller alle skjønnhetsrelaterte behov, blant annet Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals®, samt dufter fra Hugo®, Boss® og Lacoste®. Besøk  www.pg.com for de siste nyhetene og mer informasjon om P&G og deres varemerker.