TV 2

Ny knallåpning av Farmen

Pressemelding   •   okt 04, 2016 11:25 CEST

Farmen åpnet med imponerende 789 000 seere på sesongpremieren i går, og hadde en andel på hele 50,6% i P12+ og 54,5% i P20-49.

Gårsdagens Farmen-premiere ble den tredje mest sette de siste fem årene da Farmen har vært sendt om høsten.

- Farmen leverer igjen! Dette vet seerne, og det er fantastisk godt å få det bekreftet nok en gang. Farmen har de siste årene blitt en naturlig del av det norske folks høstvaner, og det er tydelig at mange har gledet seg til sesongstart. Det er utrolig godt å se at det er fremdeles er mulig å samle så mange seere på kommersielt tv i dagens tv-marked som det Farmen nå gjør, og det midt i høstferien! Andelsmessig kommer vi betydelig sterkere ut enn i fjor, særlig i den for oss viktigste målgruppen 20-49 år. Når vi også vet hva Strix har produsert av sterkt innhold for de neste ukene, lover dette veldig godt, både for Farmen og TV 2 - og for seerne. Veldig hyggelig er det også at Jakten på kjærligheten satte årsbeste med 460 000 seere i går. Innholdsmessig er dette en av de beste sesongene av serien, og det er godt å se at programmet løfter seg uke for uke, sier TV 2s programdirektør Jarle Nakken.

Farmens premieretall (vosdal) de siste årene da Farmen har vært sendt om høsten:

2015  uke 39   870 000   P12+: 49,5%   (P20-49: 44,6%)
2014  uke 39   846 000   P12+: 51,4%
2013  uke 41   732 000   P12+: 40,6%
2012  uke 41   783 000   P12+: 42,4%

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.