Orkla Health

Ny kommunikasjonsdirektør i Axellus

Pressemelding   •   apr 24, 2013 07:04 CEST

Inger Marie F. Ingdahl er ansatt som kommunikasjonsdirektør i Axellus. Selskapet står bak kjente merkevarer som Möller's Tran, Gerimax, Nutrilett og Maxim

Ingdahl kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Stabburet hvor hun i flere år har jobbet med blant annet mediehåndtering og PR for matvareselskapet. Hun har også jobbet flere år som rådgiver i Orkla Foods og i PR-byrået PPC Media.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på nye utfordringer. Helse, helsekost og sport er tema som opptar stadig flere nordmenn. Axellus har flere kjente merkevarer som mange kjenner til, og som det skal bli spennende å få jobbe med, sier Inger Marie F. Ingdahl.

Axellus-gruppen er en av Nordens største leverandører og markedsførere av et bredt sortiment av kosttilskudd og helseprodukter. Norden, Baltikum og Polen er hjemmemarkeder, men selskapet er også representert i mange europeiske land. Axellus eies av Orkla, og er en sammenslåing av selskapene Peter Möller, Collett Pharma og Danske Droge. Produktene selges primært gjennom dagligvarekanalen, helsekost og apotek. Ingdahl starter i jobben 24. april.