Rambøll

Ny leder i Rambøll

Pressemelding  •  26-10-2010 08:39 CEST

Ole-Petter Thunes tiltrer stillingen som administrerende direktør for Rambøll i Norge 22. november. Thunes kommer fra stillingen som divisjonsleder i Sweco.

- Det er et privilegium å få mulighet til å lede Rambøll. Jeg ser frem til å bidra til å videreutvikle og styrke virksomhetens posisjon i det norske markedet, og til samarbeidet med resten av konsernet både på den nasjonale og internasjonale arena, sier påtroppende administrerende direktør i Rambøll, Ole-Petter Thunes.

Ledende i Norden
- Med min erfaring fra bransjen gjennom mange år er det spesielt spennende å få ansvaret i Norge for Nordens ledende rådgivende virksomhet innen plan, design og teknikk og et av landets fremste kompetansemiljøer innen byggenæringen, sier Thunes.

Ambisiøse mål
- Vi er svært glade for at Ole-Petter Thunes har takket ja til stillingen som ny administrerende direktør, sier konserndirektør i Rambøll Gruppen, Knut Akselvoll. Med lang erfaring fra små og store rådgivende ingeniørvirksomheter, sterk teknisk bakgrunn og gode resultater fra arbeid med strategi- og forretningsmessige problemstillinger, har han det beste utgangspunkt for å lede virksomheten i Norge i tiden fremover. Vi er sikre på at Ole-Petter vil implementere og gjennomføre Rambølls ambisiøse vekststrategi på en meget god måte og vi gleder oss til å arbeide sammen med han.

Om Ole-Petter Thunes
Ole-Petter Thunes har siden 2007/2008 vært divisjonsleder for Divisjon Vest i
Sweco Norge AS og en del av ledergruppen i selskapet. Frem til og med 2007 var Thunes administrerende direktør i Opticonsult, som da ble kjøpt av Sweco. Thunes er utdannet sivilingeniør fra NTNU i Trondheim og bedriftsøkonom fra BI. Han har tidligere ledet Siv. Ing. Johan Thunes AS som han var med å utvikle fra en enfaglig rådgiver med i overkant av 20 ansatte til den flerfaglige virksomheten Opticonsult, med 160 medarbeidere.

Om Rambøll
Rambøll er Nordens ledende leverandør av kunnskapsbaserte tjenester innen plan, design og teknikk.  I Norge er vi cirka 1100 medarbeidere fordelt på 27 kontorer. Virksomheten har totalt 9000 medarbeidere lokalisert i 20 land. Se www.ramboll.no for mer informasjon.

Kontakt
Ta kontakt med konserndirektør i Rambøll Gruppen, Knut Akselvoll, mobil: + 45 516 12 000 eller kommunikasjonssjef i Rambøll, Nina Kristin Amdahl, mobil: 924 55 288, e-post: nina.kristin.amdahl@ramboll.no for mer informasjon.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom