Orkla Health

Ny leverandør av sportsdrikke til Birken

Pressemelding   •   feb 11, 2016 12:53 CET

Birken har inngått avtale med Maxim om levering av sportsdrikke på alle renn, ritt og løp de neste tre årene.

Sportsdrikk med lemonsmak blir servert på alle drikke- og matstasjoner på alle Birkens arrangementer. Det blir også servert en restitusjonsdrikk på matstasjon i mål.

- Vi er glade for samarbeidet med Maxim. Maxim er en aktør med lang erfaring, og som er tilstede på flere andre store renn og løp i Norden. De er også en totalleverandør av sportsernæring, noe vi vet deltakerne er opptatt av, sier Ingunn Rønningen Kleven, sponsoransvarlig for Birken.

Maxim har gjennom mange år utviklet produkter som tar sikte på at kroppen skal fungere optimalt under trening og konkurranse. Alle produktene til Maxim er utviklet av spesialister i ernæring på bakgrunn av det siste innen forskning og trender i markedet.

- Birken er en av de virkelig store folkefestene innenfor idretten, noe vi er svært glade for å bli en del av. Samtidig har Birken mange av de samme verdiene som Maxim og Orkla står for. På Birken treffer vi mange av våre forbrukere, og nettopp det gjør Birken til et av de mest relevante stedene for oss å være, sier Tom Kristoffersen, sportsansvarlig i Orkla Health.

Om Maxim
Maxim er totalleverandør av sportsernæring og har vært på det norske markedet siden starten av 1990-tallet. Produktene brukes aktivt av bl.a. Norges Skiforbund, Norges Roforbund, Molde FK, Vif Fotball, brødrene Aukland og Team Santander, samt flere ulike forbund, lag og profesjonelle utøvere. Maxim er også leverandør av sportsernæring til andre store arrangement som Holmenkollmarsjen, Skarverennet og Oslo Maraton. Maxim selges primært i sportsbutikker og treningssentre, i tillegg til dagligvarebutikker.

Orkla Health tilbyr produkter for den helsebevisste forbruker. Selskapet er en av Nordens største markedsførere og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitamin og mineraltilskudd, vektreduksjon og sportsernæring. Produktene selges under kjente merkenavn som Möller`s, Nutrilett, Gerimax, Collett, CuraMed og Maxim.

Norden, Baltikum og Polen er hjemmemarkeder, men selskapet er også representert i mange europeiske land. I dag selges produktene gjennom dagligvare, helsekostforretninger og apotek. Virksomheten har drøyt 450 ansatte og hadde i 2013 en omsetning på ca 1,4 milliarder NOK.

Orkla Health inngår i Orkla-konsernet. Mer informasjon finnes på www.orklahealth.no