Bonnier Media AS

Ny markedsdirektør i Bonnier Media

Pressemelding   •   des 03, 2013 12:52 CET

Førli pekte seg ut som den sterkeste kandidaten meget tidlig i prosessen, og administrerende direktør i Bonnier Media, Trond Juliussen, er veldig glad for å få ham med på laget.

- Nils Jacobs bakgrunn er ”spot on” i fht våre behov, og han er utvilsomt en av de aller sterkeste innen sitt område i hele bransjen, sier Juliussen. - Bonnier Media har tatt markedsandeler hvert år siden vi etablerte oss i Norge for 10 år siden, og ambisjonen er å fortsette denne veksten. Jeg er sikker på at Nils Jacob, sammen med en sterk markedsavdeling og ditto redaksjoner, vil bidra til å sikre posisjonen til våre magasiner og merkevarer.

Nils Jacob Førli er utdannet bachelor of management fra BI, med spesialisering i markedsføring. Han begynte i Egmont Hjemmet Mortensen for 15 år siden, der han har innehatt en rekke stillinger og ansvarsområder i markedsavdelingen, og de siste årene har vært marketingdirektør med totalansvaret for markedsføringen av forlagets ukeblader og magasiner.

- Jeg er utrolig glad for å få denne muligheten i Bonnier Media. Etter mange år i Egmont Hjemmet Mortensen, ser jeg frem til å prøve noe nytt. Jeg håper å forsterke det gode arbeidet med eksisterende merkevarer i Bonnier, og å utvikle nye produkter som finner sin plass i en spennende medieverden, sier Nils Jacob Førli.

Førli begynner i Bonnier Media senest 1. mars 2014, og inngår i selskapets ledergruppe.

For mer informasjon, kontakt: Trond Juliussen, adm. direktør: 93245293, trond.juliussen@bonnier.no

Historien

Bonnier AB ble etablert av Gerhard Bonnier i 1804. På det tidspunktet var det ingen som kunne forestille seg at Bonnier, drøyt 200 år senere, skulle bli et internasjonalt mediekonsern. I dag er Bonnier representert på alle store medieplattformer, med 175 selskaper i 17 land- og er i tillegg Nordens største medieselskap. Bonnier er heleid av familien Bonnier som driver og utvikler selskapet med framtidige generasjoner i tankene.

I Norge

I Norge har mediehuset nærmere 110 ansatte og gir ut flere publikasjoner, blant annet Costume, Tara, Stella, FHM, Bo Bedre og BoligPluss.

Vår visjon

Vi i Bonnier Media har en visjon om å bli best på nisjer- uavhengig av plattform.

Vår forretningsidé

Vi skaper redaksjonelle og kommersielle produkter og tjenester i attraktive nisjer. Vi ønsker å gi inspirasjon og opplevelser for lesere og brukere, samt skape verdi for samarbeidspartnere og eiere.

Våre verdier

Nyskapende