Playground Music Norway

Pressemelding   •   mai 18, 2018 17:24 CEST

Ny musikk fra Passenger!
Hør den nye singelen "Hell or High Water" i dag

Den prisbelønte singer-songwriteren Passenger, aka Mike Rosenberg fra Brighton, slipper i dag den nye singelen "Hell Or High Water" med en tilhørende musikkvideo. Videoen er regissert av Jarrad Seng, som lenge har samarbeidet med Passenger, og er et resultat av en tre uker lang road trip gjennom USA. De massive landskapene de to kjørte gjennom ble det perfekte bakteppet for den Americana-inspirerte "Hell Or High Water".

HØR DEN NYE SINGELEN "HELL OR HIGH WATER" HER
SE MUSIKKVIDEOEN TIL "HELL OR HIGH WATER" HER

"The song is a personal inquisition", forteller Rosenberg om låta. "I came out of a relationship a few years ago, and I was just baffled by it. Was it something I'd done? Something she'd done? The video was shot over a few days in various national parks - Monument Valley, Valley Of Fire, Death Valley and Joshua Tree. These epic and vast landscapes really help to portray a feeling of being lost in a hopeless quest for answers."

Passenger er en av Storbritannias mest suksessrike artister dette tiåret, og har i overkant av en milliard streams på Spotify. Han ble nominert til en Brit Award i 2014, vant en Ivor Novello Award samme året for "Let Her Go" som nådde nummer én på listene i 19 land, mens albumet "All The Little Lights" solgte til platina eller multi-platina i 11 land. Albumet "Young As The Morning, Old As The Sea" fra 2016 gikk rett inn på førsteplass på lista i England, over Bruce Springsteen, og den påfølgende turnéen til Passenger ble hans aller største til dags dato, med et totalt publikum på mer enn 1.4 millioner spredt over 29 land, inkludert Norge, hvor han har blitt en stor publikumsfavoritt.

Følg med videre, flere nyheter om Passenger kommer snart.

FØLG PASSENGER:

WWW | FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER | SPOTIFY | TIDAL

FROM THE DESK OF

CELINE RYEL
Promotion Manager
PLAYGROUND MUSIC NORWAY

TEL: +47 930 04 674

WWW – FACEBOOK – TWITTER – INSTAGRAM

REPRESENTING: 4AD - ANTI - BEGGARS - CITY SLANG - COOKING VINYL - DEAD OCEANS - DOMINO - EAGLE Vision/Rock - EAR MUSIC - EDEL - EPITAPH - FRONTIERS - GHOSTLY - JAGJAGUWAR - KOBALT - MATADOR - MUTE - NAÏVE - NETTWERK - NINJA TUNE - NUMERO GROUP - ONE LITTLE INDIAN - ROUGH TRADE - ROXY - SACRED BONES - SECRETLY CANADIAN - SUB POP - TRUE PANTHER SOUNDS - XL RECORDINGS - YOUNG TURKS +++