Drabant Music

Ny musikkvideo fra The Modern Times

Pressemelding   •   nov 25, 2016 12:07 CET

I oktober kom debutsingelen til The Modern Times. Låta «Keyholes & Birds» ble mottatt med stor entusiasme og enkelte mente at den fortjente å havne høyt på listen over årets beste låter. Nå har endelig låta fått musikkvideo, og den kan du se her

Dette sier bandet selv om videoen:

"Musikkvideoen er spilt inn i ærverdige Mack-stuene. Mack-stuene er Ludwig Markus Mack’s familiehjem fra 1890. Det ser ut som et britisk kongehus fra 1800-tallet plassert i bakgården i Muségata i Tromsø.

Det ligger svært mye historie bak veggene i Mack-stuene, og det er virkelig en skjult skatt i Tromsø. Vi føler oss beæret over å få være det første bandet til å vise fram lokalene i vår musikkvideo. Det er egentlig helt utrolig at ingen har kommet på ideen om å bruke dette lokalet før.

Ideen kom til under et band-vorspiel der vi inviterte Nikolai Schirmer, hvor vi så på en rekke musikkvideoer til inspirasjon. Videre tenkte hvordan vi kan produsere en film på best mulig måte med aparatet vi har rundt oss i Tromsø. Vi kom fort fram til at vi vil skyte videoen i Mack-stuene med en karismatisk statist som skuespiller, og med dansere som klarer å visualisere den kunstneriske galskapen vi ville fremme.

Vi har alltid hatt en stor DIY-ånd i bandet. Magnus (vokal) lager artwork, Terje (bass) tar bilder og lager videoer, og denne videoen har vi produsert selv sammen med vår gode venn Nikolai Schirmer. Erik Nilsson er musiker og "kollega", og passer helt perfekt til denne rollen. Vi har også med fire svært talentfulle dansere fra MDD-linja på Kongsbakken VGS.

Vi er jo veldig glade i øl, spesielt Mack, så hva er vel kulere enn å spille inn musikkvideo i Mack-lokalene?"

27. januar slippes debutalbumet This Is The Modern Times.

Til våren spiller bandet på by:Larm og Trondheim Calling, før de legger ut på norgesturné.

// Følg The Modern Times på Facebook, Instagram og Twitter for oppdateringer. //

Drabant Music er et nyoppstartet plateselskap som jobber med CC Cowboys, Raga Rockers, deLillos, The Dogs, Tommy Tokyo, Natasja Holmboe, Zuma, Narum og Waaktaar & Zoe.