Orkla Health

Ny Norges-sjef for Axellus

Pressemelding   •   jan 15, 2014 08:25 CET

Fredrik Høienholm (39) blir ny Norges-sjef i Orkla-selskapet Axellus. Selskapet er Nordens største kosttilskuddsaktør og står bak kjente merkevarer som Möller's Tran, Nutrilett og Maxim.

Høienholm tar over etter Tine Hammernes Leopold som er blitt kommersiell direktør og ansvarlig for Axellus-gruppen`s virksomhet i Norden og Polen. Han vil inngå i Axellus sitt kommersielle lederteam og rapporterer til Leopold.

Fredrik kommer fra stillingen som salgsdirektør i Mills DA, og har tidligere vært blant annet salgsdirektør i Pierre Robert og key account manager KiMs.

- Jeg gleder meg til å begynne i Axellus. Det er et spennende selskap som jobber med høyaktuelle temaer som kosttilskudd, helse og trening. Jeg ser også frem til å jobbe med flere kanaler som dagligvare, apotek og helsekost, sier Fredrik Høienholm.

- Fredrik har gjennom mange års erfaring opparbeidet seg en sterk kategorikompetanse. Jeg ser frem til at han kan bidra med å drive denne kategorien og bransjen videre. Axellus ønsker å bli en enda viktigere aktør på det norske markedet, sier Tine Hammernes Leopold.

Axellus er en del av Orkla-konsernet og tilbyr produkter for den helsebevisste forbruker. Selskapet er en av Nordens største markedsførere og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitamin og mineraltilskudd, vektreduksjon og sportsernæring. Produktene selges under kjente merkenavn som Möller`s, Nutrilett, Gerimax, Collett, CuraMed og Maxim.

Norden, Baltikum og Polen er hjemmemarkeder, men selskapet er også representert i mange europeiske land. I dag selges produktene gjennom dagligvare, helsekostforretninger og apotek. Virksomheten har drøyt 450 ansatte og hadde i 2012 en omsetning på ca 1,3 milliarder NOK.