Utleiemegleren Forvaltning AS

Ny oppgang i utleieprisene i hovedstaden – sterkt årsvekst i de store byene. Trykket er fortsatt høyt.

Pressemelding   •   nov 01, 2010 13:45 CET

Ny oppgang i utleieprisene i hovedstaden – sterkt årsvekst i de store byene.  Trykket er fortsatt høyt.

Oslo:

Siste utleieprisoversikt fra Utleiemegleren for oktober viser at det nå i snitt koster 7 311 kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo. Dette er en oppgang på 3,7 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 4,4 prosent.

I snitt koster det 10 020 kroner å leie en 2-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 7,2 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 11,1 prosent. Igjen ser vi at snitt utleiepris har krysset den magiske 10 000 kroners-grensen.

En 3-roms leilighet i Oslo koster nå i snitt 13 957 kroner å leie i måneden. Dette er en oppgang på 12,3 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 11,8 prosent.

- Utleieprisene har igjen vist stigning. Dette året kommer til å bli kjennetegnet av en sterk økning i utleieprisene. Det er fortsatt stor etterspørsel etter utleieboliger, samtidig som det er færre utleieleiligheter, sier daglig leder Geir Skogheim hos Utleiemegleren Frogner.

Trondheim:

I snitt koster det 8 900 kroner å leie en 2-roms leilighet i Trondheim. Det er en oppgang på 2,9 prosent sammenlignet med måneden tidligere. Sammenlignet med et år tilbake er det en oppgang på 11,9 prosent.

Romerike:

I snitt koster det nå 10 352 kroner i leie en 3-roms leilighet på Romerike. Dette er en oppgang på 0,4 prosent sammenlignet med måneden tidligere. Sammenlignet med samme periode i fjor, er det en oppgang på 5,0 prosent.

Bærum:

I Bærum er utleieprisene stabile.

Bergen:

Utleieprisene i Bergen er svakt stigende.

Stavanger:

I snitt koster det nå 12 555 kroner å leie en 3-roms leilighet i Stavanger. Dette er en oppgang på 2,9 prosent sammenlignet med en måned tilbake. Sammenlignet med samme periode i fjor, er det en oppgang på 12,2 prosent.

Kontakt de enkelte daglige lederne på hvert kontor for forklaringer til statistikken.

Daglig leder Geir Skogheim Utleiemegleren Frogner, mobil 95 02 36 64

Daglig leder Eirik Hauge Utleiemegleren Stavanger, mobil 93 06 00 31

Fagansvarlig Øyvin Ellingsen Utleiemegleren Bergen, mobil 47 67 55 47

Daglig leder Stine Hostad Utleiemegleren Trondheim, mobil 47 70 66 86

Daglig leder Eivind Sveen Utleiemegleren Drammen, mobil 97 71 18 81

Daglig leder Tom anders Andersen Utleiemegleren Lysaker, mobil 90 99 43 35

Daglig leder Karsten Olsen Utleiemegleren Lillestrøm, mobil 91 57 26 38

Daglig leder Magnus Wenneberg Utleiemegleren Grønland, mobil 93 45 88 42

Daglig leder Cecilie Stjernløw Utleiemegleren Homansbyen, mobil 97 08 83 36

Daglig leder Vemund Holmen Utleiemegleren Sinsen, mobil 91 56 49 02

For andre kommentarer eller tilgang til statistikken vennlig kontakt kommunikasjonssjef Nikoalos Farmakis, mobil 92 25 41 48 – e-post: nikolaos.farmakis@utleiemegleren.no

Om Utleiemegleren:

Utleiemegleren AS er Norges største eiendomsselskap som er spesialisert på utleie av boliger til private og bedrifter. Totalt har de 6 900 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker og fire kontorer i Oslo. Utleiemegleren har 110 ansatte.