TV 2

Ny rekord for håndballjentene på TV 2

Pressemelding   •   des 14, 2015 10:40 CET

1.450.000 seere fulgte sluttminuttene under gårsdagens VM-kamp mellom Norge og Tyskland, mens over 1,2 millioner så i snitt hele kampen. Det er den mest sette åttendedelsfinalen i et håndball-mesterskap på TV 2 noensinne.

Håndballjentene fortsetter å sette rekorder på TV 2. Med 1.214.000 seere i snitt, ble en ny rekord knust på TV 2 i går kveld.

Aldri før har en åttendedelsfinale i noe VM eller EM ratet så høyt!

- Håndballjentene er hele Norges kjæledegger og mer populære enn noen gang. Med Norge-Tyskland noterer vi oss for vår mest sette 8-delsfinale noensinne. Vi er privilegerte som får være med på denne eventyrlige reisen med håndballjentene, sier sportssjef Vegard Jansen Hagen i TV 2.

Kampen ga en andel på 61,9 prosent i aldersgruppen 12+, mens andelen i den kommersielle målgruppen 20-49 år ble på hele 65,1 prosent.

- TV 2 har satset mer på dette mesterskapet enn noen gang før. Teamet vårt jobber knallhardt hver eneste dag for å formidle de store seeropplevelsene. Det er utrolig tilfredsstillende når den innsatsen betaler seg i nye seerrekorder, kommenterer Jansen Hagen.

Også fredagens kamp mellom Norge og Spania fikk høye seertall. 813.000 seere fulgte kampen (andel 47% i P12+ og 54,3% i P20-49).

Kvartfinalen i VM spilles onsdag kl. 20.30, og i kveld blir det klart om Norge møter Montenegro eller Angola.

Seertall Håndball-VM på TV 2 så langt:

Norge – Russland: 821.000 seere (andel 47,3% i P12+ og 58,1% i P20-49)

Puerto Rico - Norge: 724.000 seere (andel 41,3% i P12+ og 46,7% i P20-49)

Norge - Kazakhstan: 756.000 seere (andel 45,8% i P12+ og 51,4% i P20-49)

Romania - Norge: 856.000 seere (andel 52,2% i P12+ og 55,9% i P20-49)

Norge - Spania: 813.000 seere (andel 47% i P12+ og 53,3% i P20-49)

Tyskland - Norge: 1.214.000 seere (andel 61,9% i P12+ og 65,1% i P20-49)

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.