ViewSonic

Ny serie kraftfulla DLP projektorer från ViewSonic

Pressemelding   •   nov 21, 2011 08:51 CET

De nya projektorerna i 6 serien, PJD6253, PJD6223 och PJD6553w, levererar kraft och prestanda till klassrummet eller till företaget

ViewSonic, ledande global leverantör av hemelektronik och kommunikationslösningar, presenterar nu en ny serie projektorer speciellt anpassade för skol- och företagsmiljöer, samtliga utrustade med avancerad programvara som möjliggör övervakning och fjärrstyrning av upp till 250 projektorer, och med hjälp av "Creston RoomView" har användaren tillgång till ett systemverktyg som i realtid ger statusuppdateringar gällande brinntid på lampan och andra viktig information, för ett enklare underhåll.

ViewSonics Smart ECO-teknik reglerar ljusflödet automatiskt beroende på förhållandena i lokalen, som också innebär en energibesparing på upp till 70 procent. ECO-läget ger även en längre livslängd på lampan, upp till 6 000 timmar, för ytterligare miljö- och kostnadsbesparingar.

Produktfamiljen är 120Hz/3D-ready och fullmatad med användbara funktioner, såsom en rad anslutningsmöjligheter, inklusive HDMI samt flera PC- och videoingångar, dynamiskt filmläge, digital keystone-korrigering samt 10 watts integrerade högtalare. Med ljusstyrkan på 3 500 lumen (2 700 lumen på PJD6223) tillsammans med BrilliantColor-tekniken ger dessa projektorer en skarp och detaljerad bild under de flesta ljusförhållanderna, samtidigt som den totala ägandekostnaden minimeras.

PJD6223 samt PJD6253 är båda avancerade, nätverksutrustade XGA 1024x768 projektorer anpassade för alla tänkbara ljusförhållanden. För den som önskar finns även PJD6553w som widescreen-alternativ, med en XWGA 1280x800 upplösning. Perfekt för 720p HD-visning i klass-, styrelse- eller vardagsrummet.

Samtliga projektorer finns tillgängliga från och men november månad och kommer med en omfattande tre års-garanti

Pris ex moms:

PJD6223: 4 395 kronor

PJD6253: 5 695 kronor

PJD6553w: 6 295 kronor

För mer information:

Marcus Bodin, AV Sales Manager Nordic, ViewSonic

E-mail: marcus.bodin@viewsoniceurope.com Mobile: +46 733 70 10 02

För övriga frågor, bildmaterial samt produktutlån:

Andreas Bergsman, CED Kommunikation

E-mail: andreas@cedkommunikation.se Mobile: +46 707 14 49 47

ViewSonic Corporation is a leading global provider of consumer communications and computing products. ViewSonic develops, markets and supports a broad range of innovative products, including computers, LCD monitors, projectors, digital signage solutions and other consumer electronics products. For further information, please contact ViewSonic Corporation at 0871 855 3355 or visit http://www.viewsoniceurope.com/uk/.