Kondomeriet

Ny sexundersøkelse: det glade Sørland!

Pressemelding   •   feb 21, 2017 15:19 CET

Utrykket det glade Sørlandet gis en ny dimensjon i Kondomeriets nye undersøkelser om nordmenns sexvaner.

Undersøkelsen som er gjennomført av Norstat og utarbeidet av Brand Cognition i samarbeid med Kondomeriet har sett på nordmenns seksuelle vaner og avdekket at sørlendinger skiller seg ut på flere områder enn ett.

Hyppigst og mest fornøyd

Det mest oppsiktsvekkende resultatet fant vi under temaet onani, hvor 29% av respondentene bosatt i Kristiansand oppgir at de onanerer en eller flere ganger per dag. Det kan tyde på at sørlendingene er mer komfortabel med sin egen seksualitet enn resten av landet. Men det stopper ikke her. Kristiansand er også den byen hvor de har hyppigst sex. 8% oppgir at de har sex daglig, mot 4% i Oslo og de andre byene mellom 0 og 2%.

Ikke bare har de oftere sex, de er også de som er mest fornøyd med eget sexliv og som oppgir at et godt sexliv er viktig for dem! Når de ble bedt om å ta stilling til påstanden “et godt sexliv er viktig for meg” oppga hele 60% at de er helt enig. Etter dette kom Bergen med 49%, Tromsø, Stavanger og Oslo med henholdsvis 46%, 45% og 43%. Trondheim havner helt nederst med bare 38% som mener at et godt sexliv er viktig for dem. På spørsmålet om de var fornøyd med eget sexlivet havnet de også på toppen av listen hvor 36% svarte at de var helt enig.

Mest analsex

På landsbasis oppgir 50% av nordmenn at de har hatt analsex, men her skiller Kristiansand seg også ut. 57% av respondentene fra Kristiansand oppgir at de har hatt analsex, mot eksempelvis 43% i Stavanger.

Sexklubb

Ved spørsmål om hva nordmenn fantaserte om var det “impulsiv sex hvor som helst” som havnet på topp på her i landet. Men overraskende nok var det i Kristiansand flest oppga at de fantaserte om å ha seg på en sexklubb/svingersklubb! 16 % oppga at dette var noe de fantaserte om, men bare 1% hadde realisert fantasien.

Siden 1989 har Kondomeriet vært ledende innen salg av sexleketøy og erotikk i Norge. Vår oppskrift på suksess er å ta kundene på alvor, vi gir god service og er seriøse innen den bransjen vi representerer.

Vi ønsker å formidle vår kunnskap på en frigjort og leken måte. Det skal være enkelt for våre kunder å finne den informasjonen de ønsker. Dette gjør vi ved å være tilgjengelig med dyktige medarbeidere i våre butikker, på kundeservice og ha gode nettsider.

I dag består Kondomeriet av 10 butikker og en nettbutikk.