Playground Music Norway

ROLLING BLACKOUTS COASTAL FEVER
NY SINGEL "AN AIR CONDITIONED MAN" UTE I DAG

SPILLER PÅ PSTEREO I TRONDHEIM 16. AUGUST

Rolling Blackouts Coastal Fever fra Melbourne deler i dag nyeste singel fra sitt kommende debutalbum "Hope Downs", som skal slippes 15. juni via Sub Pop. Låta, som er åpningssporet på albumet, heter "An Air Conditioned Man" og kommer med en lyric video som viser en bil som suser gjennom nattemørket i en fremmed by, før den konkluderes med fredelige bilder av en bilvask.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "AN AIR CONDITIONED MAN" HER
HØR DEN NYE SINGELEN "AN AIR CONDITIONED MAN" HER

"An Air Conditioned Man" er tredje nye låt vi har fått høre fra Rolling Blackouts Coastal Fever så langt i år. Den følger deres forrige singel "Talking Straight" og første singel "Mainland", som fikk skryt fra medier som Pitchfork, Stereogum og Paste, og for tiden er listet på NRK P13 i sin femtende uke. Rolling Blackouts Coastal Fevers kommende debutalbum "Hope Downs" har lånt tittelen sin fra en enorm, åpen jerngruve midt i Australia, men refererer også til følelsen av å stå på kanten av den store, mørke avgrunnen, men å finne noe å klamre seg fast til. Platen handler om å finne lyspunkter i en tid hvor kynisme så alt for ofte føles som hverdagskost.

Hope Downs slippes 15. juni 2018 via Sub Pop / Playground Music Scandinavia og blir tilgjengelig digitalt, på kassett, på CD, på vanlig, svart vinyl og som Loser Edition på isblå vinyl i begrenset opplag.

I august kommer Rolling Blackouts Coastal Fever til Norge! Se dem live på Pstereo i Trondheim 16. august. Les mer HER.

FACEBOOK | TWITTER | SPOTIFY | TIDAL

FROM THE DESK OF

CELINE RYEL
Promotion Manager