TV 2

Ny TV 2-programleder leder kjendisspekket underholdningsshow

Pressemelding   •   des 13, 2015 10:00 CET

Stand-up komiker Ander McAuley skal lede TV 2 Humor sitt nye underholdningskonsept Lip Sync Battle. Med seg som sidekick får han selskap av standupkomiker Lars Berrum.

- Jeg ser frem til å lede et morsomt og underholdende konsept som Lip Sync Battle. Her gjelder ikke janteloven, og vi får se kjendiser slå seg fullstendig løs på scenen med spektakulære kostymer, dansere og fullt show til kule låter. Selv om dette er et amerikansk konsept, har vi gjort en norsk vri med å få inn norske låter i hver episode. Det blir fartsfylt, morsomt og skikkelig kniving mellom kjendisene som skal ut i battle på scenen. Jeg ser virkelig frem til å lede dette programmet,  og bli en del av TV 2-familien, sier Anders McAuley

Anders McAuley er opprinnelig fra Bergen,  men er bosatt i Oslo. Han jobber som standup-komiker og er også kjent stemme fra P3. Med seg fra sidelinjen under Lip Sync Battle får Anders sin tidligere P3-kollega Lars Berrum.

- Lars sin oppgave som sidekick i konseptet blir å snakke lett fra levra med sine betraktninger til kjendisene på scenen for å piske opp stemningen og konkurranseinstinktet deres. Lars blir liksom «folkets røst» fra sidelinjen som gir dem tilbakemeldinger på opptredener, sier McAuley.

Om programmet:

Lip Sync Battle er en humoristisk talentkonkurranse der kjendiser konkurrerer i å mime og lage det beste sceneshowet til kjente låter. I hver episode utkjemper to kjente profiler en duell der det gjelder å levere den mest imponerende musikalske mime-prestasjonen, samt det mest underholdende sceneshowet.

- I etterkant er jeg nesten litt skremt av hvor komfortabel jeg var i rollen som Nicki Minaj på scenen. Og flau var noe jeg først ble når musikken var skrudd av. Men da ble jeg til gjengjeld kjempeflau. Jeg tror jeg kan takke "Skal vi danse" for at jeg er blitt såpass immun mot å kaste meg ut i pinlige situasjoner, sier programleder Katarina Flatland som er en av kjendisene som deltar i Lip Sync Battle.

Konkurransen drives av en programleder og en sidekick, og vinneren avgjøres ved hjelp av publikumsapplaus. Formatet springer ut av et segment i «Tonight Show Starring Jimmy Fallon», og er for tiden i sin andre sesong på Spike TV.

Kjendiser på scenen

Det er 20 episoder og 40 kjendiser som skal battle på scenen. Her er kjendisene som skal konkurrere mot hverandre:

Jenny Skavlan mot Thomas «Fingern» Gullestad

Last ned her:

Katarina Flatland mimer etter låten Anaconda fra Nicki Minjan i Lip Sync Battle

Last ned her:

Lip Sync Battle har snikpremiere på TV 2 søndag 3. januar kl. 20.30. Hovedpremiere er på TV 2 Humor mandag 4. januar. Totalt 20 episoder. Sendes på TV 2 Humor fire dager i uken, mandag til torsdag kl. 22.30.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.