HBM

Ny universell strekklappforsterker med høy kanaltetthet fra HBM

Pressemelding   •   okt 09, 2012 11:32 CEST

Test- og måleselskapet HBM lanserer MX1615, en måleforsterkermodul med universelle innganger som håndterer hele spekteret av måleoppgaver. Modulen muliggjør tilkobling av opptil 16 strekklappkanaler i en rekke konfigurasjoner, inkludert hel, halv og kvart bro med både 3-lederkobling og patentert Kreuzer 4-lederkobling.

Modulen gir økt fleksibilitet ved hjelp av en PT100-føler, du kan  registrere standardiserte spenningssignaler på ± 10 V i tillegg til å måle temperaturer. Alle kanalene kan parametriseres individuelt, og hver kanal er utstyrt med 24-bits A/D-omformere. En datahastighet på 19,2 kHz og maksimal båndbredde på 3 kHz per kanal sørger for at MX1615 dekker et bredt analysespekter.

Magnetiseringsspenningen på strekklappkanalene kan velges for hver kanal som en bærefrekvens eller likespenning. Bærefrekvensmetoden, elektrisk isolering av kanaler og sykliske automatiske justeringsalgoritmer gjør måleforsterkeren svært ufølsom for elektromagnetisk interferens forbundet med for eksempel omformere, høy strømflyt eller elektriske maskiner.

MX1615 kan enkelt kombineres med andre moduler for å opprette en distribuert målingsarkitektur. Dette fordi den utgjør en del av HBMs omfattende QuantumX-målesystem. Dette betyr at den enkelt kan kombineres med analoge utganger, digitale innganger/utganger, CAN-buss eller EtherCAT-tilkoblinger. Dataoverføring til PC er forenklet ved bruk av Ethernet TCP/IP.

Bilde:
MX1615 SG måleforsterkeren i QuantumX-serien er universell og utfører måling av høy kvalitet samtidig som den har høy kanaltetthet.

For mer informasjon, kontakt:
Bjarne Hauge, HBM Norge
Bjarne.hauge@hbm.com

Linda Thorud, Navigator kommunikasjon
linda@navigator.no

HBM Test and Measurement

Siden Hottinger Baldwin Messtechnik (HBM Test and Measurement) ble grunnlagt i Tyskland i 1950 har bedriften blitt en av de fremste markedsaktørene med den mest avanserte teknologien innen måleteknikk. HBMs produktspekter omfatter produkter for alle trinn i måleprosessen, fra virtuelle til fysiske tester og kontroller. Selskapet har produksjonsanlegg i Tyskland, USA og Kina, og er representert i over 80 land på verdensbasis.