jane iredale – THE SKIN CARE MAKEUP® / Fedora Minerals

Ny vårlook fra jane iredale- Magic Hour

Pressemelding   •   feb 17, 2014 14:22 CET

Den nye Magic Hour Collection fra jane iredale - THE SKIN CARE MAKEUP ® gjør deg klar for våren. Stikkord er gyllene, lyse og varme skimrende farger -inspirert av det spesielle lyset vi bare ser ved solnedgang.  Looken består av seks nye produkter, til øyne, lepper og kinn.

Jelly Jar, er en helt ny geleyeliner uten kjemikalier eller irritanter og som har en vannavstøtende effekt med en kombinasjon av naturlig kokosolje og silikoner. Kommer i fargene Black og Brown og begge gir langvarig farge. Påføres best med Angle Eyeliner Brush som er utformet for å sikre presis påføring på vippekanten.  Pris Jelly Jar: 295,-. Pris Angle Eyeliner Brush: 195,-

PurePressed Eye Shadow Triple i fargen Golden Girl med tre glitrende nyanser som kan brukes alene eller sammen : en dyp bronse, en rosa-beige  og en rik og fyldig gullnyanse. Pris: 385,-

Lip Fixation er en leppestift i den ene enden som gir en intens og langvarig farge og gloss i den andre enden som gir fuktighetsgivende glans til leppene. Fullpakket med planteekstrakter og beskytter leppene uten å tørke. Kommer med to nye farger i vårlooken, en delikat brun-rosa nyanse, Compulsion, mens Craze  gir en gyllen korallrosa farge. Pris: 265,-

In Touch Highlighter i fargen Comfort. Denne highlighteren gir glødende hud, og kan brukes til å markere ønskede områder i ansiktet som toppen av kinnbena, øyebrynsbenet og neseryggen. Den kan også anvendes på øynene som primer eller påføres på midten av leppen for fyldigere lepper.     Pris: 345,-

Alle produktene vil gå rett inn i sortimentet og vil være tilgjengelig hos forhandler i mars 2014.

Jane Iredale                                                                                                                          Jane Iredale introduserte sin unike hudpleiende makeupserie i mai 1994. Det var den første komplette serien på markedet som ikke bare tar hensyn til farger og konsistens, men også til hva som er bra for huden. Produktene er basert på mikroniserte mineraler, og er produsert uten fyllstoff og bindemiddel (som f.eks. talkum og mineraloljer) og uten kjemiske fargestoffer eller konserveringsmidler. Derfor selges Iredale-produktene på hudpleie- og legesentere i hele verden.

Jane Iredale og Fedora Minerals distribueres i dag av Skintific AS (tidligere AS Tekon) som siden 1967 har vært en av landets ledende aktør til hudpleiebransjen.