Veeam

Ny Veeam-VMware-integrering muliggjør neste trinn innen virtualisering

Pressemelding   •   feb 25, 2013 15:00 CET

Fakta om nyheten:

• Veeam Software, innovativ leverandør av sikkerhetskopiering og replikering for virtuelle miljøer, annonserte i dag at de utvider støtten for VMware vCloud Director (vCD).

• Veeam er en Elite VMware Technology Alliance Partner og har alltid vært ledende innen utviklingen av vSphere-teknologi. Veeams forbedrede støtte for vCD er et annet eksempel på Veeams innretting mot avansert VMware-teknologi, og illustrerer verdien av å bruke databeskyttelse bygd for virtualisering.

• Ny integrering med vCD vil utvide Veeams støtte for vCD, som for øyeblikket inkluderer evnen til å sikkerhetskopiere, gjenopprette og replikere virtuelle maskiner (VM) administrert av vCD. Med vCD API kommer Veeam til å vise vCD-infrastrukturen direkte i Veeam Backup & Replication, sikkerhetskopiere alle vCD-konstruksjoner og -attributter, samt gjenopprette vApps og virtuelle maskiner direkte til vCD, inkludert raskt klargjorte virtuelle maskiner.

• Den nye funksjonaliteten utnytter Veeams eksisterende infrastruktur for sikkerhetskopiering, og er direkte integrert i den eksisterende Veeam-sikkerhetskopikonsollen. Det er en komplett løsning som leveres klar til bruk. Den støttes fullt ut av Veeam og kan utvides av kunder og partnere.

• Veeams kraftige, brukervennlige og rimelige sikkerhetskopierings- og gjenopprettingsløsning har i årevis gjort organisasjoner i stand til å oppnå bedre virtualisering via pålitelig VM-sikkerhetskopiering og rask VM-gjenoppretting.  I 2010 bidro Veeams introduksjon av vPower til å fremme virtualiseringen av oppgavekritiske applikasjoner. Dette ble gjort ved å tilby funksjoner slik som Instant VM Recovery, SureBackup og Universal Application-Item Recovery (U-AIR), som var for tungvint eller rett og slett umulig å oppnå i et fysisk miljø.

• Med forbedret sikkerhetskopiering og gjenoppretting for vCD legger Veeam til rette for neste fase av virtualiseringen idet organisasjoner, spesielt mellomstore og store bedrifter, begynner å ta i bruk nettskyen.

• Forbedret vCD-støtte vil også strømlinjeforme sikkerhetskopiering og gjenoppretting for leverandører av administrerte tjenester (MSP-er) som bruker vCD til å tilby og administrere nettskymiljøer for kundene sine.

• For mer informasjon om Veeams sikkerhetskopiering og gjenoppretting for vCD, gå til http://go.veeam.com/v7, eller besøk Veeam-standen (nr. 201) under VMware Partner Exchange 2013 i Las Vegas, Nevada fra 25.–27. februar

• Veeam kommer også til å ha en felles presentasjon med VMware på PEX. Fellesarrangementet, SPO2006, vil finne sted fra kl. 12.30–13.30 onsdag 27. februar.

Tilgjengelighet:
Forbedret sikkerhetskopiering og gjenoppretting for vCD vil bli tilgjengelig i Veeam Backup & Replication v7, som forventes å være generelt tilgjengelig i tredje kvartal av 2013. For å registrere deg for v7-oppdateringer, gå til http://go.veeam.com/v7.

Sitater:

Ratmir Timashev, president og administrerende direktør, Veeam Software
”Veeam har vært en sterk partner for VMware i mange år nå, og vår integrering med vCloud Director er det nyligste eksempelet på dette partnerskapet. Virtualiseringskunder som tar i bruk nettskyen, kan føle seg trygge på at Veeam kommer til å beskytte miljøene deres med bransjens førstevalg når det gjelder VM-sikkerhetskopiering. Det vil dessuten være enklere for Veeams nettskyleverandører å utnytte Veeams kraftfulle funksjoner til å levere et tilbud som skiller seg ut.”

Webkoblinger som det henvises til i denne utgivelsen:

Om Veeam Software
Veeam® Software utvikler innovative løsninger for sikkerhetskopiering og replikering av virtuelle miljøer. Veeam Backup & Replication™ er et førstevalg innen løsninger for VM-sikkerhtskopiering. Veeam ONE™ er en samlet løsning for sanntidsovervåking, ressursoptimering og administrasjonsrapportering for sikkerhetskopi-infrastrukturen. Veeam tilbyr også gratis virtualiseringsverktøy. Finn ut mer ved å gå inn på http://www.veeam.com/.