Orkla Health

​Ny webshop og satsing fra Maxim!

Pressemelding   •   jun 18, 2015 13:33 CEST

På Maximsport.no legges det ut nyttige artikler og videoer som skal hjelpe de som trener. Målet er å bli den foretrukne kanalen for de som ønsker å bli inspirert gjennom treningstips og gode råd om kosthold før, under og etter trening. Med seg til å fortelle om temaet har Maxim fått flere kjente og ukjente idrettsfolk til å være med som ambassadører.

Maxim Challenge

-Vi ser et stort potensiale i få engasjement og økt aktivitet rundt et merke som Maxim. Folk trener som aldri før, og er levende opptatt av temaet. For å få opp engasjementet er det utviklet et konsept vi kaller «Maxim Challenge». Den består i å tilknytte oss en rekke ambassadører som bidrar inn med nyheter og tips fra sin treningshverdag via nettsiden, Instagram eller Facebook. Blant ambassadørene er roeren Olaf Tufte, langløper Anders Aukland og Sindre Burås, en av Norges beste løpere. I tillegg har vi knyttet til oss aktive mosjonister som motbakkeløpere og flere engasjerte PT-er fra SATS/Elixia. Nettopp variasjonen av idrettsglade ambassadører gjør at vi tror dette vil vokse og bli stort, sier Tom Kristoffersen, sportsansvarlig i Orkla Health.

Det legges opp til ulike aktiviteter sammen med ambassadørene i løpet av året.

Om Maxim

Maxim er totalleverandør av sportsernæring og har vært på det norske markedet siden starten av 1990-tallet. Produktene brukes aktivt av blant annet Molde Fotballklubb, Vålerenga Fotball og Team Santander med brødrene Aukland i spissen. Maxim er også leverandør av sportsernæring til flere store arrangement som Sentrumsløpet, Holmenkollmarsjen, Skarverennet og Oslo Maraton. Maxim selges primært i sportsbutikker og treningssentre, i tillegg til utvalgte dagligvarebutikker. I den nye webshopen vil til enhver tid hele Maxims produktportefølje være tilgjengelig.

Orkla Health tilbyr produkter for den helsebevisste forbruker. Selskapet er en av Nordens største markedsførere og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitamin og mineraltilskudd, vektreduksjon og sportsernæring. Produktene selges under kjente merkenavn som Möller`s, Nutrilett, Gerimax, Collett, CuraMed og Maxim.

Norden, Baltikum og Polen er hjemmemarkeder, men selskapet er også representert i mange europeiske land. I dag selges produktene gjennom dagligvare, helsekostforretninger og apotek. Virksomheten har drøyt 450 ansatte og hadde i 2013 en omsetning på ca 1,4 milliarder NOK.

Orkla Health inngår i Orkla-konsernet. Mer informasjon finnes på www.orklahealth.no