Ving Norge AS

Nye drømmestrender i sikte – Ving lanserer tre nye eksotiske destinasjoner

Pressemelding   •   mai 28, 2014 12:33 CEST

Går du med en solhungrig og reiselysten eventyrer i magen, men har fremdeles ikke funnet din drømmestrand? Nå får du enda flere valgmuligheter. Ving lanserer nemlig i disse dager tre nye feriedestinasjoner – Goa, Den dominikanske republikk og Malaysia, og fellesnevneren for dem alle er de fantastiske strendene.

Reisearrangøren tilbyr allerede et bredt spekter av klassiske solferier på én og to uker, og følger nå opp med en større satsning på eksotiske sol- og badereiser av valgfri ferielengde.

– Vi opplever at nordmenn er blitt mer nysgjerrige og ønsker å oppleve nye steder, og ønsker derfor å tilby folk enda større valgfrihet. Selv om fellesnevneren for våre nyheter er herlige strender, representerer de også variasjon, slik at flere skal finne ferien som passer sine individuelle behov sier Sophie Frisholm, PR-ansvarlig i Ving.

Goa
På tross av at Goa er Indias minste delstat finnes det mye spennende å utforske her – den portugisiske historien, den vakre naturen og de herlige strendene for å nevne noe. Her kan Ving tilby tolv hotell på tre ulike reisemål, Nord-Goa, Panaji og Sør-Goa. Goa har mange ulike sider, fra sekstitallets hippieromantikk, via de nesten endeløse strendene til de ærverdige portugisiske kirkene i gamle Goa. For ikke å glemme de livlige gatene i Panaji, det varierte kjøkkenet med innslag fra hele Asia og alle de spennende utfluktene til innlandet; til krydderavlinger, gamle ruinbyer og vakre elver. Goa er helt enkelt India i miniformat.

Den dominikanske republikk
I Punta Cana venter en bekymringsløs ferie på lekre hotell som ligger rett ved den milelange stranden. Her kan Ving tilby åtte hotell der ett av dem er et Family Garden-hotell som er spesielt tilpasset for barnefamilier. I Punta Cana er det avslapning under palmene som står i fokus, men mindre du har lyst til å ta en katamarantur ut til de nærliggende øyene. Eller hva med et slag golf?

Malaysia
I Malaysia føler man seg velkommen i det øyeblikket man går ut av flyet. Få land i denne delen av verden er så lett tilgjengelige og har så mye å by på som nettopp Malaysia. Det er bare å tre inn i denne herlige miksen av kinesisk, indisk og malaysisk, åpne sansene og nyte. Her kan man velge mellom to ulike reisemål, Langkawi og Borneo. For den ultimate ferien kan man bestille en kombinasjonsreise med Singapore der man først tar noen netter i den fascinerende storbyen Kuala Lumpur og deretter drar videre til Malaysia.

Langkawi – magisk og vakkert
Langkawi ligger bare en times flytur fra Kuala Lumpur, men kontrastene kunne knapt vært større. På strendene Pantai Cenang og Pantai Tengah slapper du av i solen med en iskald fruktjuice i hånden. Lengre inn på øya venter regnskogens mysterier og den som er klar for eventyr kan leie moped og ta seg til byen Kuah. Eller kanskje en tur til de varme kildene på nordsiden av øya kan friste? Langkawi er, som resten av landet, både lett tilgjengelig og vakkert.

Borneo
Myteomspunnen og magisk med frodige regnskoger, fantastisk dyreliv og lange, kritt hvite strender. Borneo – verdens tredje største øy er en opplevelse utenom det vanlige. Ikke bare kan øya by på sol og klassisk badeferie, men her venter også utallige spennende utfluktsmål. Med Ving har du alle mulighetene på Borneo. Kota Kinabalu på Borneo er et perfekt reisemål for den som lengter etter sol og bad og opplevelser. Her bor du midt i smørøyet med nærhet til regnskogen Kinabalu National park, Sydøst-Asias høyeste fjell Mount Kinabalu og de små paradisøyene som ligger rett utenfor byen. Langs kysten finner du også Tunku Abdul Rahman National Park – en samling øyer og korallrev med herlige strender. Dersom du foretrekker å tilbringe dagene oppe i høyden kan du delta på utflukter til Mount Kinabalu. Her kan du vandre på smale hengebroer som er spent opp mellom trærne eller beundre noen av de drøyt tusen orkideene som vokser her.

Alle reisene går med rutefly som gjør at man får en fleksibel ferie.

Priseksempler:

Goa:
Rutefly + 10 dager på hotell fra kun 7.440,- per person.

Langkawi:
Rutefly + 10 dager på hotell fra 8.895,- per person.
Avreise i september.

Punta Cana / Domikanske Pepublikk:
Rutefly + 10 dager på hotell med All Inclusive fra 9.775,- per person.
Avreise i september.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.