Utleiemegleren Forvaltning AS

Nye rekorder i utleieprisene.

Pressemelding   •   sep 01, 2010 12:00 CEST

Pressemelding fra Utleiemegleren - 01. september 2010
Oslo:

Siste utleieprisoversikt fra Utleiemegleren for august viser at det nå i snitt koster 7 136 kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo. Dette er en oppgang på 0,2 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 8,1 prosent.
I snitt koster det 10 557 kroner å leie en 2-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang 13,3 prosent fra måneden tidligere. Dette er ny prisrekord for en 2-roms leilighet i Oslo. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 19,8 prosent.
En 3-roms leilighet i Oslo koster nå i snitt 13 047 kroner å leie i måneden. Dette er en oppgang på 3,5 prosent fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor, er oppgangen på 7,4 prosent.
Aldri har snittprisen for en 3-roms leilighet i Oslo vært så høy, og det er første gang snittprisen er over 13 000 kroner for denne type leilighet.
- Husleieprisene i hele sommer har vært sterke. August er måneden med høyest trykk i utleiemarkedet og som ventet ser vi nye prisrekorder. Fremover tror vi markedet vil roe seg noe ned, men forbli høyt, sier daglig leder Geir Skogheim hos Utleiemegleren Frogner.
Trondheim:
I snitt koster det 9 483 kroner å leie en 2-roms leilighet i Trondheim. Det er en økning på 16,4 prosent sammenlignet med juli 2010. Sammenlignet med august 2009 er oppgangen på 13,1 prosent.
Romerike:
I snitt koster det nå 9 536 kroner i leie en 3-roms leilighet på Romerike. Dette er en oppgang på 7,5 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Bærum:
I Bærum er utleieprisene stigende.
Bergen:
Utleieprisene i Bergen er stigende og det koster i snitt 10 557 kroner å leie en 2-roms leilighet. Dette er ny prisrekord. .
Stavanger:
I snitt koster det nå 10 460 kroner å leie en 2-roms leilighet i Stavanger. Dette er en oppgang på 7 prosent sammenlignet med en måned tilbake.
I snitt koster det 12 860 kroner å leie en 3-roms leilighet i Stavanger. Det er en økning på 4,7 prosent sammenlignet med august 2009.
Kontakt de enkelte daglige lederne på hvert kontor for forklaringer og tilgang til statistikken.
Daglig leder Eirik Hauge Utleiemegleren Stavanger, mobil 93 06 00 31
Daglig leder Cato Zachrisen Utleiemegleren Bergen, mobil 90 22 22 22
Daglig leder Stine Hostad Utleiemegleren Trondheim, mobil 47 70 66 86
Daglig leder Eivind Sveen Utleiemegleren Drammen, mobil 97 71 18 81
Daglig leder Tom anders Andersen Utleiemegleren Lysaker, mobil 90 99 43 35
Daglig leder Karsten Olsen Utleiemegleren Lillestrøm, mobil 91 57 26 38
Daglig leder Geir Skogheim Utleiemegleren Frogner, mobil 95 02 36 64
Daglig leder Magnus Wenneberg Utleiemegleren Grønland, mobil 93 45 88 42
Daglig leder Ragnhild A. Idebøen Utleiemegleren Homansbyen, mobil 41 01 63 33,
Daglig leder Vemund Holmen Utleiemegleren Sinsen, mobil 91 56 49 02

Om Utleiemegleren:
Utleiemegleren AS er Norges største eiendomsselskap som er spesialisert på utleie av boliger til private og bedrifter. Totalt har de 6 500 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker og fire kontorer i Oslo. Utleiemegleren har 100 ansatte.