TV 2

Nye TV 2-programledere

Pressemelding   •   aug 14, 2015 10:59 CEST

Thomas Engeset og Gine Margrethe Larsen overtar som programledere i Eurojackpot på TV 2.

Eurojackpot er et spennende spill fra Norsk Tipping, der trekningen finner sted på TV 2 hver eneste fredagskveld. Fra i høst er skiensjenta Gine Margrethe Larsen og oslogutten Thomas Engeset nye programledere. Gine har blant annet bakgrunn fra motebransjen og Style-TV, mens Thomas er tidligere fallskjermjeger og har de siste årene jobbet som tv-regissør for en rekke humorprogrammer som «Dritseint med Edel», «Torsdag kveld fra Nydalen» og «Underholdningsavdelingen». Noen vil kanskje kjenne ham igjen fra da han som 13-åring debuterte som skuespiller på TV 2-skjermen som Kjell i julekalenderserien «Olsenbandens første kupp» i 2001. To spillefilmer skulle det også bli med Olsenbanden jr.

- Det skal bli morsomt å prøve seg litt foran kamera igjen, det begynner å bli noen år siden sist, og nå skal jeg også for første gang være meg selv. Jeg er en fyr som er glad i livet, så jeg håper at jeg kan bringe litt positiv energi og overskudd gjennom ruta, så folk kan hygge seg i godstolen på fredagskveldene, smiler Engeset.

Det jeg gleder meg aller mest til, er å få muligheten til å gjøre andre glad, og til å oppfylle andres drømmer. Så blir det veldig spennende å få være en del av TV 2-familien, det har alltid vært en liten drøm, smiler Gine.

De to programlederne overtar etter Emilie Skolmen og Geir Håkonsund, som begge har andre tv-planer.

- Vi har storkost oss sammen i Eurojackpot, men etter 139 programmer er tiden inne for å overlate studio til andre. De har mye gøy å se frem til, sier Håkonsund.

Eurojackpot byr på glamorøse og spektakulære pengepremier og opplevelsesferier. 17 land er med i «Eurojackpot». Store pengesummer og fantastiske opplevelser ligger i premiepotten. En nordmann vinner i hvert program en unik reise-opplevelse på direkten: Turer til stillehavsøyer, møter med superstjerner, privatfly og luksusliv.

Eurojackpot sendes hver fredag etter «Senkveld med Thomas og Harald» på fredagskveldene.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal og en av landets sterkeste merkevarer. TV 2 er en del av mediehuset TV 2, og virksomheten omfatter både tv, internett, mobil samt nye interaktive plattformer. Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Bliss, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole. TV 2 er et selskap i vekst, og det drives betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.